بیش از نیمی از دانش‌آموزان تیرانی در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: ۵۲ درصد از دانش آموزان پایه دهم این شهرستان در رشته‌های فنی تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: ۵۲ درصد از دانش آموزان پایه دهم این شهرستان در رشته‌های فنی تحصیل می کنند.
علیرضا مرزبان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش برای هدایت دانش آموزان در تحصیل رشته‌های فنی اظهارکرد: بر اساس این سیاست‌ها از سال تحصیلی گذشته، ۵۲ درصد از دانش آموزان پایه دهم شهرستان به تحصیل در رشته‌های فنی موجود در هنرستان‌ها و مدارس کاردانش‌ هدایت شده‌اند.
وی افزود: این روند برای سال تحصیلی جدید نیز تداوم دارد و دانش آموزان بر اساس علاقه و هدایت تحصیلی در این رشته‌ها تحصیل خواهند کرد که اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها و دانش آموزان در این خصوص انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون ادامه داد: مهارت آموزی به دانش آموزان برای تامین نیاز کشور به شغل در آینده و جلوگیری از ورود شمار زیادی از دانش آموزان به رشته‌های نظری که مشکلات فراوانی را به دنبال دارد، موثر است.
وی با بیان اینکه چهار هنرستان فنی و کاردانش در شهرستان تیران و کرون فعال است، ظهار کرد: بر اساس علاقه دانش آموزان و جنسیت آنان، رشته‌های فنی در این مراکز راه اندازی شده که با تحصیل در این رشته‌ها علاوه بر ادامه تحصیل، حرفه آموزی نیز انجام می‌شود.
مرزبان با تأکید بر ضرورت آینده نگری نسبت به تحصیل و اشتغال دانش آموزان، خاطرنشان کرد: انتظار تحصیل همه دانش آموزان در رشته‌های نظری و عدم گرایش به رشته‌های فنی دور از انتظار است و چنین تفکری آینده دانش آموزان را با چالش روبرو می کند.
وی از راه اندازی هنرستان کشاورزی در این شهرستان خبرداد و گفت: این هنرستان نیز برای سال تحصیلی آینده در این شهرستان راه اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های کشاورزی در این مرکز فنی مشغول به تحصیل شوند و زمینه فعالیت آن‌ها در آینده در زمینه‌های مرتبط با این رشته فراهم شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار