اقتصاد صنایع‌دستی در تاروپود تعصبات بیجا گرفتار است

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان گفت: در رقابت با دنیا باید مطابق خواسته مشتری صنایع دستی تولید کنیم و هنرمندان باید دست از تعصب بیجا برای ایجاد تولیدات خاص در حرفه خود بردارند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان گفت: در رقابت با دنیا باید مطابق خواسته مشتری صنایع دستی تولید کنیم و هنرمندان باید دست از تعصب بیجا برای ایجاد تولیدات خاص در حرفه خود بردارند.

جعفر جعفرصالحی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه میراث فرهنگی اصفهان به عنوان نهاد دولتی از برگزاری نمایشگاه‌ هنرمندان صنایع دستی درخارج از کشور و دریافت سفارش توسط هنرمندان حمایت می‌کند، ابراز داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دنیای امروز مطابق سفارش مشتری صنایع دستی تولید می‌کند و در این راستا ما نیز باید به همین سمت و سو حرکت کنیم و با دنیا در ارتباط باشیم.

وی افزود: اگر این طور فکر کنیم که هنر ما تنها در کشور خودمان عرضه شود و کسی در دنیا نباید آن را مشاهده نکند چگونه می‌توانیم اقتصاد هنر را ارتقاد داده و یا بسته به سفارش مشتری کالا تولید کنیم.

رشد صادرات صنایع دستی نیازمند تغییر دیدگاه‌های متعصبانه است

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه این معادلات در بحث‌های تجاری معنا ندارد، تصریح کرد: هنرمندان در ارتباط با صنایع دستی خاصِ صادراتی می‌توانند در منزل خود سالی یک کالای صادراتی تولید و هنر خود در زمینه صنایع دستی را برای خود محفوظ نگه دارد و این امر از دید ما مشکلی ندارد اما در بحث‌های تجاری و صادراتی باید دیدگاه خود را به دنیا عوض کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم از یک سو این ادعا را داشته باشیم که باید مطابق خواسته مشتری، تولیداتی داشته باشیم و از سوی دیگر نگران خارج شدن این کالاها از کشور باشیم.

ضرورت تولید صنایع دستی مطابق خواسته مشتری

جعفرصالحی با اشاره به اینکه در تولید صنایع دستی در بازار رقابتی امروز باید تعقل را به جای تعصب بی مورد جایگزین کنیم، ابراز داشت: سفارش پذیری یعنی مطابق خواسته مشتری صنایع دستی تولید کنیم، زمانی که مشتری درخواست منظره خاصی بر روی صنایع دستی دارد اگر به طور مثال قلمزن بگوید من تنها موتیف ایرانی اسلامی کار می‌کنم معنایی ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار