بررسی اختلال اضطراب و افسردگی در دانش‌آموزان اصفهانی

کارشناس مسئول طرح سنجش سلامت دانش آموزان مرکز بهداشت اصفهان گفت: اختلال اضطراب و افسردگی و همچنین میزان خشونت خانگی و دخانیات در طرح سنجش سلامت دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کارشناس مسئول طرح سنجش سلامت دانش آموزان مرکز بهداشت اصفهان گفت: اختلال اضطراب و افسردگی و همچنین میزان خشونت خانگی و دخانیات در طرح سنجش سلامت دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
مژگان امیدی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: هر ساله قبل از رسیدن مهرماه و زمان بازگشایی مدرسه ها، طرح سنجش سلامت کودکان در زمان ثبت نام دانش آموزان در کلاس اول اجرا می شود.
وی بیان داشت: طرح سنجش سلامت کودکان در دوره پیش دبستانی و اول دبستان با همکاری اداره استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان صورت می گیرد.
کارشناس مسئول طرح سنجش سلامت دانش آموزان مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح معاینات روتین از کودکان هنگام ثبت نام صورت می گیرد، اضافه کرد: سنجش سلامت دانش آموزان در سه پایه دیگر به غیر از پیش دبستانی و اول دبستان تنها از طریق مرکز بهداشت انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: طرح سنجش سلامت کودکان سال های مدیدی است که به اجرا درآمده است و دانش آموزان از نظر ذهنی، بینایی و شنوایی و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد.
امیدی با اعلام اینکه همچنین دانش آموزان از نظر پوست، ریه، قلب و گوارش و دستگاه تناسلی نیز تحت بررسی قرار می گیرند، ادامه داد: بررسی سلامت تناسلی دانش آموزان از جمله نزول بیضه بسیار مهم است زیرا با شناسایی به موقع این بیماری و عمل آن تا سن هفت سالگی به صورت سرپایی امکانپذیر است و فرد را از ناباروری نجات می دهد اما اگر بعد از این سن عمل شود فرد تا پایان عمر نابارور خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح سلامتی دانش آموزان از نظر قلبی و ریوی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد، تصریح کرد: کودکان از نظر دیابت، فشارخون، صرع، اختلال روانی، هموفیلی و تالاسمی و انواع مراقبت‌های ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین سنجش سلامت روان کودکان یکی دیگه از مولفه های پر اهمیت سلامتی است که تمام پایه های دبستانی از این نظر مورد بررسی قرار می گیرد.
کارشناس مسئول طرح سنجش سلامت دانش آموزان مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه اختلال اضطراب و افسردگی و همچنین خشونت خانگی و دخانیات از مواردی است که با حساسیت ویژه در دانش آموزان دوره دبستان مورد کاوش و بررسی قرار می گیرد، گفت: تغذیه و کم تحرکی نیز از مولفه های دیگر سنجش سلامت دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه نتایج هیچ یک از این بررسی ها قابل اعلام نیست، گفت: سلامتی دانش آموزان برای مرکز بهداشت و سیستم آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و با حساسیت بالایی طرح سنجش سلامت کودکان را به اجرا در می آوریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار