۶۱ درصد از مددجویان کمیته امداد اصفهان توان کار کردن ندارند

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۶۱ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را افراد زیر ۱۸ سال و بالاتر از ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۶۱ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را افراد زیر ۱۸ سال و بالاتر از ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا متین پور بابیان اینکه تنگناهای اعتباری و بودجه‌ای، این نهاد را به حمایت از اورژانسی و اضطراری‌ترین موارد محدود کرده است، اظهار کرد: قسمت عمده جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان در سن کار قرار ندارند و این برنامه‌های توانمندسازی و اشتغال و خودکفایی برای مددجویان را پیچیده و سخت می‌سازد.

متین پور ۹۱ هزار و ۶۷۸ نفر از مددجویان این نهاد را افراد ۶۰ ساله و بالاتر و همچنین زیر ۱۸ سال اعلام کرد و ادامه داد: این افراد ۶۱ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را تشکیل می‌دهند و خارج از محدوده سنی مطلوب برای ایجاد یک کسب‌وکار و به کار گرفته شدن در مشاغل پایدار، قرار دارند.

وی با اشاره به این وضعیت خاص در جامعه تحت حمایت این نهاد گفت: موفقیت‌های کمیته امداد اصفهان در ایجاد اشتغال در سطحی بالاتر و با هزینه‌ای کمتر از متوسط کشوری با توجه به این ویژگی جامعه مددجویی است که برجسته‌ می‌شود به نحوی که این نهاد در سال گذشته نزدیک به هشت هزار و ۳۰۰ شغل توسط این نهاد ایجاد شد که ۱۲ درصد از کل اشتغال استان اصفهان در سال ۹۶ را شامل می شود .

مدیرکل کمیته امداد اصفهان سهم جامعه ۶۰ سال و بیشتر در جمعیت کشور بر مبنای سرشماری سال ۹۵ را اندکی بیشتر از ۹ درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که سهم این افراد در جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان بیشتر از استاندار کشوری آن است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار