40 هزار میلیارد تومان در حساب اصفهانی‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: جشنواره شهید رجایی 4 شهریور ماه همزمان با روز کارمند برگزار و از مجموع 72 دستگاه 17 ارگان تقدیر می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: جشنواره شهید رجایی 4 شهریور ماه همزمان با روز کارمند برگزار و از مجموع 72 دستگاه 17 ارگان تقدیر می‌شوند.

به گزارش فارس،‌ نعمت‌اله اکبری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: بیست و یکمین دوره جشنواره شهید رجایی همزمان با هفته دولت در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این جشنواره در کشور 13 و در اصفهان 20 سال سابقه دارد، افزود: جشنواره شهید رجایی یکشنبه 4 شهریور ماه همزمان با روز کارمند از ساعت 16 در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار و از ادارات برتر و کارمندان منتخب تقدیر می‌شود؛ سال‌های قبل این جشنواره تا ماه‌های پایانی سال به تعویق می‌افتاد اما اصرار داریم در هفته دولت و روز کارمند این مراسم برپا شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی به 5 گروه «شرکت‌ها، بیمه‌ها و بانک‌ها»، «عمومی، اجتماعی و قضایی»، «علمی فرهنگی آموزشی»، «حمایتی، سلمت و بهداشت» و «زیربنایی و تولیدی» تقسیم شده‌اند و از هر گروه یک دستگاه انتخاب می‌شود.

72 دستگاه دولتی در جشنواره شهید رجایی به رقابت می‌پردازند

وی با بیان این که مجموعاً 72 دستگاه حضور دارند و از 17 ارگان تقدیر می‌شوند،‌ عنوان کرد: در هر گروه یک اداره که بیشترین امتیاز را کسب کند انتخاب می‌شود، همچنین دستگاه‌هایی که در بخش عمومی و اختصاصی بالاترین امتیاز را داشته باشند و 2 دستگاه هم که بیشترین تغییر مثبت را در شاخص‌هایشان داشته باشند تقدیر می‌شود.

اکبری با بیان این که شاخص‌ها در دو بخش اختصاص و عمومی تدوین شده که هر کدام 1000 امتیاز دارند، گفت: 8 محوری که در شاخص‌های عمومی در نظر گرفته شدند شامل شفافیت، حقوق شهروندی، بهبود فضای کسب و کار، مسؤولیت پذیری و پاسخگویی، سلامت اداری و دولت الکترونیک است.

وی جشنواره شهید رجایی امسال را متفاوت از سال‌های قبل دانست و توضیح داد: سال‌های گذشته ارزیابی جشنواره در مرکز استان انجام می‌شد و شهرستان‌ها مغفول می‌ماند،‌ از سال گذشته پیشنهاد دادیم که شهرستان‌ها هم در ارزیابی وارد شوند.

گزارش دستگاه‌هایی که کمترین امتیاز را کسب کنند به استاندار داده می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر شهرستانی کردن جشنواره برای ارزیابی دقیق‌تر به سراغ خود مردم برویم و با ارائه پرسشنامه‌های دقیق به ارباب رجوع، اطلاعات به دست آمده را در ارزیابی دخیل کردیم.

وی یادآور شد: با توجه به ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد،می‌دانیم 5 دستگاهی که بیشتری و کمترین رضایت از آن‌ها وجود دارد کدام هستند؛‌ جشنواره که به پایان رسید با ادارات برای بهبود شاخص‌ها وارد گفت‌وگو می‌شویم و نتیجه آن به مدیر ارشد استان گزارش می‌شود.

اکبری در رابطه با نحوه ارزیابی اضافه کرد: در دولت الکترونیک، میزان خدماتی که یک دستگاه در دفاتر پیشخوان و یا در سامانه‌های اینترنتی ارائه می‌کند بررسی می‌شود، این اطلاعات را خود آن دستگاه وارد سامانه ما می‌کنند این اطلاعات مورد بررسی کارشناس قرار گرفته و سپس ارزیابی اعلام می‌شود و امکان اعتراض وجود دارد.

فضای کسب و کار در ادارات مطلوب نیست

وی با بیان این که از فضای مطلوبی در بحث کسب و کار برخوردار نیستیم، اذعان داشت: این که یک نفر برای گرفتن مجوز اقدام کند و با بروکراسی پیچیده اداری مواجه شود یعنی کسب و کار دران اداره نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت میز خدمت در ادارات توضیح داد: میز خدمت تلاش دارد تا نحوه ارتباط ارباب رجوع با بخش‌های مرتبط ساده‌تر شود، ادارات در طبقه همکف بیشترین مراجعه را دارند مستقر شده و همانجا به سرعت پاسخگویی می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت وجود پل‌های ارتباطی میان مردم و ادارات کفت: هر دستگاهی سامانه ارتباط مردمی دارد، علاوه بر این سامانه‌ای (سامد) در استانداری وجود دارد که مردم می‌توانند به آن هم مراجعه کننده و نظرات و پیشنهادت خود را ثبت کنند.

برای نخستین بار شهرداری اصفهان هم ارزیابی می‌شود

اکبری در رابطه با آمار افرادی که در استان اصفهان شامل قانون منع به کار گیری بازنشستگان می‌شود اظهار داشت: آمار استانی احصا شده اما تعداد زیادی شامل نمی‌شوند، طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی 1100 نفر در کشور شامل می‌شوند، این آمار شامل همه بازنشستگان می‌شود و ایثارگران و جانبازان از این عدد کسر می‌شود.

وی با بیان این که امسال نخستین سالی است که شهرداری‌ها هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ادامه داد: در گذشته شهرداری حاضر به وارد شدن به این جشنواره نبود اما امسال شهرداری‌ها از جمله شهرداری اصفهان هم در جشنواره شهید رجایی ارزیابی می‌شوند.

وی در خصوص عملکرد این سازمان تصریح کرد: سالانه دو بار ارزیابی کلی از ادارات را انجام و در اختیار استاندار قرار می‌دهیم تا متناسب با آن نتایج اقدامات لازم را انجام دهد؛ همچنین لیست از اسامی کسانی که در ادارات فعالیت دارند و شایسته مدیریت هستند در نرم‌افزاری تهیه و به استانداری، دستگاه مربوطه وزارتخانه آن دستگاه ارائه می‌شود.

استخدام 800 معلم در اصفهان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت استخدام‌ها در استان اصفهان با اشاره به رویکرد دولت که چابک سازی است، عنوان کرد: ‌دولت به دنبال ایجاد فرصت شغلی است نه ایجاد شغل در خودش.

وی افزود: در آزمون استخدامی اخیر 15 هزار نفر از استان اصفهان شرکت کردند که حدود 800 نفر جذب آموزش و پرورش و کمتر از 30 نفر در سایر ادارات مانند اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی جذب شدند.

بخش خصوصی 355 پروژه نیمه تمام را کامل می‌کند

اکبری با اشاره به تبصره (19) ماده واحده قانون بودجه سال 97 تصریح کرد: قانون تکلیف کرده تا دولت پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کند در همین راستا 355 پروژه دولتی به ارزش 5 هزار میلیارد تومان را امسال به مردم واگذار می‌کنیم.

وی با بیان این که در شهریور ماه جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران گذاشته و طرح‌ها را ارائه می‌کنیم،‌ اضافه کرد: برای پروژه‌هایی که اقتصادی نیست برای سرمایه‌گذارانی که تمایل و توانایی لازم را داشته باشند 5 امتیاز در نظر گرفته شد شامل وام کم‌بهره، تغییر کاربری، خرید تضمینی محصول،‌ معافیت مالیاتی و بیمه‌ای.

وی با بیان این که در کشور 70 هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که باید واگذار شود، یادآور شد: از این تعداد 10 درصد ملی و مابقی استانی است،‌ در سطح استان اصفهان 4 هزار پروژه وجود دارد که تا پایان سال 355 طرح را واگذار می‌کنیم.

40 هزار میلیارد تومان در حساب اصفهانی‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط اقتصادی بخش خصوصی میزان نقدینگی لازم برای تکمیل پروژه‌ها را دارد، گفت: 865 هزار میلیارد تومان مجموع سپرده‌های مردمی در بانک‌ها بوده که از این میزان 5 درصد مربوط به اصفهانی‌هاست و این نقدینگی می‌تواند پروژه‌ها را کامل کند.

وی با بیان این که مردمی کردن اقتصاد در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود تاکید کرد: به صورت مشخص در رابطه با سد کوهرنگ، دولت 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بخش خصوصی که این پروژه را تقبل کند در نظر گرفته است.

اکبری در خصوص بودجه سال 96 با بیان این که پروژه‌های عمرانی 48 درصد محقق شده،‌گفت: 2100 میلیارد تومان مجموع اعتبارات پروژه‌های عمرانی و 600 میلیارد تومان هزینه‌های جاری دولتی بوده،‌همچنین دولت در سال جاری 81 درصد از اعتبارات پروژه‌های آبی را تخصیص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در پایان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار خاطرنشان کرد: رسانه در جوامع توسعه یافته می‌تواند مسؤولان را از حاشیه و انحراف به دور نگه داشته و از زحمات اصحاب رسانه تقدیر می‌کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار