اصفهانی‌ها مراسم دعای عرفه کجا بروند؟

در جای‌جای شهر اصفهان سفره دعای روز عرفه و تضرع پهن است و اصفهانی‌ها دست به دامان خدای متعال خواهند شد که می‌توان برنامه‌های مراسمات این روز در اصفهان را در این گزارش مشاهد کرد.

در جای‌جای شهر اصفهان سفره دعای روز عرفه و تضرع پهن است و اصفهانی‌ها دست به دامان خدای متعال خواهند شد که می‌توان برنامه‌های مراسمات این روز در اصفهان را در این گزارش مشاهد کرد.

به گزارش فارس، امروز نهم ذی‌الحجه و 30 مرداد ماه روز عرفه است که خداوند متعال در این روز به کربلا و زائران امام حسین(ع)، صحرای عرفات و حجاج بیت‌الله و هر نقطه از دنیا که دستی به سویش بلند شود و دلی بشکند توجه و نظر دارد.

در جای‌جای شهر اصفهان نیز سفره دعا و تضرع پهن است و اصفهانی‌ها دست به دامان خدای متعال خواهند شد که در ادامه می‌توانید برنامه‌های مراسمات دعای عرفه در اصفهان را مشاهده کنید.

بقاع متبرکه استان اصفهان

مراسم دعای روح‌بخش عرفه همه‌ساله همزمان در بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان با حضور مردم استان اصفهان برگزار می‌شود.

مراسم روح‌بخش دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان شاخص و بقاع متبرک این استان از جمله آقاعلی عباس بادرود، هلال‌بن‌علی آران وبیدگل ، سلطان علی‌بن محمد باقر مشهد اردهال، زینبیه، ابراهیم بن موسی بن جعفر معروف به امامزاده نرمی و علامه مجلسی، امامزاده عزالدین مبارکه و امامزاده شمس‌الدین محمد علویجه برگزار می‌شود.

دانشگاه اصفهان

مراسم روح‌بخش دعای عرفه با حضور عموم مردم در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود؛ این مراسم هر ساله، به همت مسؤولان دانشگاه و با حمایت عموم مردم در مصلای بزرگ الغدیر برگزار می‌شود.

سخنرانی و قرائت دعای عرفه در این مکان توسط آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی انجام می‌شود

این مراسم از ساعت 14 روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه برگزار می‌شود و درب دانشگاه اصفهان برای حضور کلیه اقشار در این مراسم معنوی باز است.

گلستان شهدای اصفهان

آیین قرائت دعای پرفیض عرفه در جوار قبور مطهر 7500 شهید اصفهان و شهدای عرفه، «شهید حاج احمد کاظمی»، «شهید نبی‌اله شاهمرادی»، «شهید غلامرضا یزدانی» در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود؛ این مراسم از ساعت 15 امروز با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، رزمندگان و قشرهای مختلف مردم در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

حاج احمد اصفهانی و حاج مهدی منصوری دعای روز عرفه در گلستان شهدای اصفهان را قرائت می‌کنند و محمدحسین بانکی‌پور فرد سخنران این مراسم است.

آرامستان باغ رضوان

برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه مراسم دعای عرفه در آرامستان باغ رضوان انجام شده که از ساعت 14:45 امروز همزمان با روز عرفه این آرامستان میزبان خیل عظیم شهروندان اصفهانی خواهد بود.

حاج احمد راشد، حاج مهدی منصوری، حاج احمد اصفهانی و حاج حسن خاکسار هرندی دعای عرفه را در آرامستان باغ رضوان قرائت می‌کنند و حجت‌الاسلام حسین نصر سخنران این مراسم خواهد بود.

حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع)

زمزمه دعای روح‌بخش عرفه و بانگ نماز پرشکوه عید قربان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان طنین‌انداز می‌شود که برابر برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، دعای روح‌نواز عرفه امروز از ساعت 16 توسط مداحان اهل بیت(ع) «سید مجتبی حسینی»، «سید احمد میرلوحی» و «حسین صباغ» زمزمه می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم دعای روز عرفه در کنار سی‌وسه‌پل و در باغ فدک اصفهان نیز برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار