درآمد جاری هیئت، برای گسترش تکواندو کافی نیست

رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان گفت: بودجه تکواندو از درآمدهای جاری، هزینه های ثبت نامی و کمک حامیان مالی تامین می شود که صرف برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی شده و بودجه ای برای گسترش تکواندو باقی نمی ماند.

رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان گفت: بودجه تکواندو از درآمدهای جاری، هزینه های ثبت نامی و کمک حامیان مالی تامین می شود که صرف برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی شده و بودجه ای برای گسترش تکواندو باقی نمی ماند.

فرهاد رستم شیرازی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: مسابقات استانی در رده های مختلف سنی آقایان و بانوان و در دو بخش کیورگی و پومسه آغاز شده و رقابت های بخش هامبادانگ نیز به زودی برگزار می شود.طی چند روز گذشته نیز مسابقات کشوری در شهرضا برگزار شد که میزبان به عنوان تنها نماینده استان مقام دوم را به دست آورد و دو تیم از استان فارس نیز اول و سوم شدند.

رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان در خصوص سالن هایی که برای تمرین و مسابقات در اختیار آنها است، تصریح کرد: هم اکنون برای تمرین علاوه بر سالن قوچانی، پایگاه قهرمانی تکواندو واقع در خیابان جی در اختیار هیئت تکواندو قرار دارد و با مساعدت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، از سالن کوثر عاشق آباد نیز برای برگزاری تمرین و مسابقات هیئت تکواندو استفاده می شود.

وی درباره گلایه برخی از ملی پوشان راجع به پرداخت نشدن به موقع پاداش های قهرمانی تاکید کرد: با وجود اینکه هیئت درآمدزایی چندانی ندارد، اما طی سه سال گذشته در پایان هرسال تمام پاداش ها بر اساس رنکینگ مقام های کسب شده ورزشکاران و بودجه باقی مانده پرداخت شده است.

رستم شیرازی خاطرنشان کرد: بودجه تکواندو از درآمدهای جاری، هزینه های ثبت نامی و کمک حامیان مالی تامین می شود که صرف برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی شده و بودجه ای برای گسترش تکواندو باقی نمی ماند؛ برای مثال هزینه هر روز برگزاری مسابقات بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که بخش عمده آن را خود هیئت استان تامین می کند.

رئیس هیئت تکواندو اصفهان در خصوص فعالیت شهرستان‌ها در گسترش این رشته گفت: هم اکنون ۱۰ هیئت در شهرستانهای استان فعالیت می کنند که به دلیل امکانات و نیروهای محدودی که در اختیار دارند، تمام ظرفیت آنها بروز پیدا نمی کند.

وی با اشاره به شرایط یکسان مردان و زنان ورزشکار استان در اعزام به مسابقات و لیگ های کشوری، افزود: دوره های بازآموزی داوری و مربیگری را از اول سال پی گرفته ایم؛ فدراسیون هم قول حضور سرمربی کره ای تیم ملی پومسه را در آینده ای نزدیک و در یک دوره آموزشی برای مربیان استان داده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار