کاهش 10 درصدی همسرآزاری در اصفهان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: همسرآزاری در اصفهان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: همسرآزاری در اصفهان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.
مجتبی ناجی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار و ۲۹۴ نفر با اوژانس اجتماعی استان اصفهان تماس گرفته‌اند، اظهار کرد: از این تعداد چهار هزار و۵۶۳ تماس از سوی زنان و دوهزار و ۲۷۰ تماس از سوی مردان بوده است.
وی افزود: دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان استان اصفهان نیز به صورت حضوری به اورژانس اجتماعی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه عمده خدمات سیار اورژانس اجتماعی استان در مناطق آسیب‌خیز و میادین پر تردد انجام می‌شود، اضافه کرد: ارایه خدمات در این مرکز آنلاین بوده و سعی شده در کمترین زمان ممکن مداخلات مورد نیاز را انجام دهند.
وی آمار اعلام همسرآزاری به مرکز اورژانس اجتماعی استان اصفهان در سه ماهه اول امسال را ۱۹۵ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۷۵ مورد همسرآزاری از سوی زنان و ۲۰ مورد نیز از سوی مردان گزارش شده است.
ناجی با بیان اینکه همسرآزاری طیف بسیار گسترده دارد و شرایط اقتصادی، خشونت، آزار جنسی، غفلت از نیازهای اساسی و معیشتی و آزارهای روحی و فیزیکی را شامل می‌شود، اضافه کرد: با احتساب شرایط موجود گزارش همسرآزاری در استان اصفهان از سوی زنان ۹ درصد و از سوی مردان یک درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین دلیل مراجعه مردان در خصوص همسرآزاری به دلیل عدم رضایت از رفتار و یا اعتیاد همسرانشان بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار