پسران در دوران پساطلاق بیش از دختران آسیب می‌بینند

مشاور خانواده با بیان اینکه در دوران پساطلاق نوجوانان پسر بیش از دختران آسیب می بینند، گفت: بارها مشاهده شده است که پسران پس از طلاق والدین دست به خودکشی می‌زنند.

مشاور خانواده با بیان اینکه در دوران پساطلاق نوجوانان پسر بیش از دختران آسیب می بینند، گفت: بارها مشاهده شده است که پسران پس از طلاق والدین دست به خودکشی می‌زنند.
مینا صالحی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به میزان ارتکاب جرم در بین فرزندان طلاق و مشکلات تربیتی این کودکان اظهار کرد: طلاق اثرات مخربی بر بنیان خانواده دارد و موجب افسردگی و اختلالاتی در بین اعضای خانواده و به ویژه فرزندان در دوران پسا طلاق دارد. کودکان طلاق با ناسازگاری، انزوا، گوشه گیری، اضطراب و حتی ترس از ازدواج مواجه هستند همچنین در برخی مواقع به دلیل عدم وجود سرپرست مشخص برای فرزندان طلاق، زمینه برای گرایش به بزهکاری و انواع آسیب های اجتماعی برای آنها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تحمل طلاق برای فرزندان در هر سنی سخت است، تاکید کرد: همچنین بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده طلاق برای بسیاری از نوجوانان، به تلخی مرگ یکی از اعضای خانواده است.
مشاور خانواده و کارشناس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه در دوران پسا طلاق نوجوانان پسر بیش از دختران آسیب می بینند، ادامه داد: بارها مشاهده شده است که پسران پس از طلاق والدین دست به خودکشی می‌زنند.
وی با بیان اینکه کودکان در سن 9 تا 12 سال پس از طلاق پرخاشگر شده و با دوستان و حتی معلمان خود رفتار خوبی ندارند، گفت: پسران در این بازه سنی از ملاقات با پدر سرباز زده و از این کار استقبال نمی‌کنند.
صالحی با تاکید بر اینکه هر چه سن فرزندان بالا باشد و استقلال بیشتری داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند شرایط پسا طلاق را درک کنند، اضافه کرد: البته باید باور داشته باشیم که جدایی پدر و مادر اثر آنی و زودگذر نیست بلکه در تمام مراحل زندگی فرزندان اثرات منفی و زیانباری را بر جای خواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: پراکنده شدن اعضای خانواده، محرومیت فرزندان از سرپرستی مشترک والدین پس از فروپاشی و از هم گسیختگی خانواده آنان را از داشتن مواهب و مزایای زندگی خانوادگی محروم می‌کند و هویت فردی و خانوادگی فرزندان را مختل می‌کند.
این مشاور خانواده با بیان اینکه طلاق پیش زمینه ارتکاب جرایم و بزهکاری کودکان است، اضافه کرد: کودکان از نعمت پناهگاه امن خانوادگی محروم شده و در بسیاری از موارد برای رهایی از شرایط نابسامان خانوادگی از خانه فرار می‌کنند که این رفتار آغاز دیگر آسیب‌های موجود است.
وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که فرزندان طلاق همواره برای زندگی آینده خود نیز دچار تردید هستند و در برخی موارد در رابطه با همسرانشان با شکست رو به رو می‌شوند و این امر ناشی از عدم توانایی آنها در خصوص اعتماد به اطرافیانشان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار