تداوم بالانشینی اصفهانی‌ها

دو تیم اصفهانی لیگ برتر هفته پنجم را با کسب یک پیروزی و یک تساوی پشت سر گذاشتند تا چهار امتیاز را به کیسه فوتبال نصف جهان واریز کنند.

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: دو تیم اصفهانی لیگ برتر هفته پنجم را با کسب یک پیروزی و یک تساوی پشت سر گذاشتند تا چهار امتیاز را به کیسه فوتبال نصف جهان واریز کنند. پنجشنبه‌شب گذشته ذوبی‌ها در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، ماشین‌سازی را از پیش رو برداشتند و دومین پیروزی شیرین خارج از خانه را جشن گرفتند. 24 ساعت بعد هم سپاهانی‌ها در ورزشگاه فولادشهر با تراکتورسازی به‌تساوی رضایت دادند تا کفه ترازوی بازی‌های این هفته تیم‌های اصفهانی با حریفان تبریزی کاملا به سود ذوب‌آهن و سپاهان سنگینی کند. در پایان هفته پنجم طلایی پوشان رتبه دوم جدول را تصاحب کرده و سبزها دو پله پایین‌تر بر جایگاه چهارمی ایستاده‌اند.

ذوب‌آهن از تبریز سربلند بیرون آمد

تیم فوتبال ذوب‌آهن پنجشنبه‌شب گذشته در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز پیروزی شیرینی را دشت کرد. شکست ماشین سازان در ورزشگاه خانگی آزمون دشواری بود که شاگردان امید نماز سربلند از آن بیرون آمدند. ستاره این دیدار هم کسی نبود جز ماریون سیلوا که با شوت سرکش از راه دور دروازه دخسوس را فروریخت و سه امتیاز این بازی به‌حساب ذوبی‌ها واریز کرد. این بازیکن برزیلی که در فصل جاری به جمع سبزپوشان اصفهانی اضافه‌شده است در نقش بازیکن پشت مهاجم اصلی تیم یعنی ادی ارناندز بازی می‌کند و پنجشنبه‌ با دو ضربه کارساز از راه دور ارزش‌هایش را بیشتر نمایان کرد. ذوبی‌ها در حالی به این پیروزی دست یافتند که گل خالقی‌فر در ابتدای نیمه دوم بازی را به تساوی کشانده بود اما شاگردان امید نمازی با ضربه سنگین ماریون سیلوا برای دومین بار دروازه دخسوس را گشودند و تا پایان هم موفق به حفظ نتیجه شدند. نمازی‌زاده در بازی پنج‌شنبه دو بازیکن اصلی‌اش را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت. زبیر نیک‌نفس در بازی با سپاهان اخراج شد و نمی‌توانست برای سبزپوشان اصفهان به میدان برود و میلاد فخرالدینی هم با مصدومیتی جزئی روبرو بود و سرمربی ذوب‌آهن ترجیح داد تا به این بازیکن استراحت دهد. البته نمازی‌زاده از بازیکنی همچون مجتبی مقتدایی که برای نخستین بار پیراهن ذوب‌آهن را بر تن می‌کرد، بهره گرفت. نمازی‌زاده در نیمه دوم هم به بازیکنان جوانی چون ابوذر صفر‌زاده، علیرضا قادری و علی خدادادی میدان داد تا سرمایه‌های باشگاه ذوب‌آهن برای بازی‌های آینده آبدیده شوند.

توقف سپاهان در فولادشهر

بازی جمعه‌شب سپاهان با تراکتورسازی همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد نبردی جذاب و پرهیجان از آب درآمد. دیداری که در ورزشگاه پر از تماشاگر فولادشهر برگزار شد و با تساوی پر گل 2 بر 2 به پایان رسید. امیر قلعه‌نویی در این بازی تیمش را با تنها یک تغییر نسبت به بازی مقابل ذوب‌آهن راهی میدان کرد. خالد شفیعی بازیکنی بود که جایگزین سیاوش یزدانی شد تا زوج خط دفاعی سپاهان را او و عزت پورقاز تشکیل دهند. ظاهرا قلعه‌نویی تا با استفاده از قدرت جنگندگی شفیعی بازیکن زهردار ذوب‌آهن یعنی ادی ارناندز را مهار کند و فرصت خودنمایی به این مهاجم هندوراسی را ندهد. همچنین مدافعان کناری سپاهان وظیفه داشتند تا با حضور فعالانه در بازی و ارسال‌های مورب فرصت گلزنی را برای کی روش استنلی و سجاد شهباز زاده فراهم کنند. در میانه میدان هم ‌بار اصلی تنظیم نبض میانه میدان را مهدی کیانی با همراهی محمد کریمی بر دوش می‌کشید. کیانی باید درنبردهای تن‌به‌تن به مصاف بازیکن باتجربه‌ای همچون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی می‌رفت تا اجازه بازیسازی به این دو بازیکن سرشناس فوتبال ایران را ندهد. این تاکتیک قلعه‌نویی در نیمه نخست نتیجه‌بخش و طلایی پوشان اصفهانی با عقب راندن سرخ‌پوشان تبریزی کاملا بر جریان بازی تسلط داشتند. حاصل کنترل جریان بازی از سوی سپاهانی‌ها هم گل دقیقه 35 سجاد شهباز زاده با ضربه سر بود که روی ارسال مواج محمد کریمی به نقطه کور دفاعی تراکتوری‌ها حاصل شد. در نیمه دوم استراتژی قلعه‌نویی تغییر کرد و بازی احتیاط‌آمیز در دستور کار سرمربی سپاهان قرار گرفت. در این نیمه سعید آقایی و محمد ایرانپوریان کمتر نفوذ می‌کردند و بیشتر به کار دفاعی مشغول بودند. این شیوه بازی تراکتوری‌ها را از لاک دفاعی خارج کرد و جسارت لازم را به آن‌ها داد تا دروازه پیام نیازمند را آماج حملات خودشان قرار دهند. در بطن این حملات هم اشکان دژاگه و مسود شجاعی با پاس‌های ویرانگرشان نقش‌آفرینی می‌کردند. البته جان توشاک ولزی هم با چند تعویضی که انجام داد کنترل بازی را در دست گرفت. بازیکنان تازه‌واردی همچون یوکیا سوگیتای ژاپنی و مهدی مهدی پور سرانجام خط دفاعی میزبان را وادار به‌اشتباه کردند تا آنتونی استوکس ایرلندی کار را به‌تساوی بکشاند. در ادامه بازی هیچ واکنش خاصی از سوی قلعه‌نویی به جاه‌طلبی تراکتوری‌ها دیده نشد و هرلحظه انتظار فروریختن دروازه سپاهان برای سومین بار می‌رفت. اما تعویض طلایی قلعه‌نویی در دقیقه 87 یعنی به زمین فرستادن سیاوش یزدانی آن هم در خط حمله خیلی زود ثمربخش شد تا ضربه این بازیکن را عزت پورقاز در دهانه دروازه به گل برتری بخش تیمش تبدیل کند. درحالی‌که به نظر می‌رسید با این گل‌کار شاگردان توشاک در فولادشهر تمام‌شده باشد یک ضربه از راه دور غیرقابل‌مهار از دانیال اسماعیلی فر سکوتی عجیب را در ورزشگاه فولادشهر حکم‌فرما کرد. این گل پایانی بود بر یک بازی پرهیجان و جذاب که اندکی از استانداردهای فوتبال باشگاهی ایران بالاتر به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار