آغاز دوباره تلاش‌ها برای تملک کارخانه تاریخی نوین

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا از تلاش نماینده و مسئولان این شهرستان با حمایت مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تملک کارخانه تاریخی «نوین» خبر داد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا از تلاش نماینده و مسئولان این شهرستان با حمایت مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تملک کارخانه تاریخی «نوین» خبر داد.
به گزارش ایمنا ؛ غلامرضا سبزواری ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان، اظهار کرد: دولت تسهیلات مناسبی برای نوسازی بافت فرسوده و بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص داده است.
وی ادامه داد: تحقق سیاست‌های ستاد بازآفرینی شهرستان نیازمند همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا با بیان اینکه بهسازی محلات حاشیه‌ای شهرستان از سال ۹۶ و با آغاز عملیات اجرایی ساخت یک مجموعه ورزشی در ورزشگاه «تختی» آغاز شد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از عملیات اجرایی این مجموعه ورزشی انجام شده است.
سبزواری با اشاره به اعمال تخفیف در صدور پروانه ساختمانی برای نوسازی بافت فرسوده شهری، تأکید کرد: همه مبالغی که شهرداری از این طریق تخفیف می‌دهد، قابل بازگشت است، چنانچه تاکنون ۴۳۰ میلیون تومان از این مبالغ از طریق اوراق خزانه به حساب شهرداری واریز شده است.
وی از صدور حواله اختصاص سهمیه قیر یارانه‌ای به شهرداری شهرضا برای آسفالت و لکه‌گیری معابر حاشیه‌ای خبر داد و افزود: تاکنون ۳۰۰ تن از مجموع دو سهمیه ۵۰۰ تنی قیر یارانه‌ای به شهرداری شهرضا تحویل داده شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا با بیان اینکه در سالیان گذشته در بعضی مناطق شهرستان به ویژه در منطقه «طالقانی»، افرادی بدون آگاهی از قوانین دولتی، اقدام به تصرف اراضی و ساخت و ساز در آن‌ها کرده‌اند، گفت: در بیشتر این اراضی تصرف شده، ساخت و ساز صورت گرفته به همین دلیل لازم است، تدابیری برای احقاق حقوق دولت و استیفای بیت‌المال و مالکان این سازه‌ها انجام شود.
سبزواری با بیان اینکه براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی فروش زمین این گونه واحدهای مسکونی طبق ضوابط و مقررات خاصی صادر شده است، تصریح کرد: متقاضیان در صورتی می‌توانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند که عملیات ساختمانی آنان تا پایان سال ۱۳۸۳ پایان یافته و به تأیید مراجع ذی‌صلاح رسیده باشد.
وی گفت: متقاضیان باید پنج سال سابقه سکونت در شهرستان شهرضا را داشته، متأهل و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد؛ همچنین متقاضیان نباید از ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ تاکنون از امکانات دولتی استفاده کرده باشند.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا تأکید کرد: فروش این زمین‌ها تا ۱۵۰ متر با قیمت منطقه بندی و مازاد بر این متراژ با قیمت کارشناسی ممکن است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار