افتتاح 30 پروژه در هفته دولت

شامگاه دوشنبه چندین طرح و پروژه با حضور محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، محمود مسلم‌زاده فرماندار شهرستان خمینی‌شهر، شهردار و دیگر مسئولان شهرستان افتتاح شد.

شامگاه دوشنبه چندین طرح و پروژه با حضور محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، محمود مسلم‌زاده فرماندار شهرستان خمینی‌شهر، شهردار و دیگر مسئولان شهرستان افتتاح شد. به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان طی سفری به خمینی شهر همزمان با هفته دولت پس از تجدید میثاق با شهدا در امامزاده سید محمد(ع) روشنائی گردنه دوشاخ، دو پروژه آموزشی، زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان 9 دی منظریه، گلخانه تیرانچی و پارک جوان را افتتاح نمود.
محمود مسلم زاده فرماندار شهرستان خمینی شهر در آیین افتتاح پروژه های این شهرستان گفت: در هفته دولت حدود 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای شهرستان خمینی‌شهر برنامه‌ ریزی شده که این پروژه های در حوزه‌های مختلف کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی، پزشکی، عمرانی است.
وی افزود: سعی کرده ایم تا با برنامه پیش برویم. در این راستا جامع آماری و تمام ظرفیت های شهرستان را جمع آوری کرده ایم تا برنامه ریزی های مدونی داشته باشیم. از پروژه های ادارات بازرسی های لازم انجام شده که بر اساس آن اعتبارات و بودجه به دستگاه‌های شهرستان اختصاص پیدا کند.
فرماندار خمینی شهر گفت: اعتقاد ما بر این است که طرح های نیمه تمام براساس برنامه های محله محور به اتمام برسد.
مسلم زاده با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن اولویت ها، خاطر نشان کرد: با حضور خیرین سعی شده برنامه ای تدوین شود که چشم اندازی برای 25 سال آینده در برنامه های آمایشی که در دست اقدام است چه در حوزه اجتماعی و چه حوزه بهداشت و درمان، سلیقه ای نباشد و بر اساس اولویت ها قدم برداریم.
وی همچنین به گنجایش محصولات کشاورزی برای صادرات اشاره نمود و گفت: در زمینه کشاورزی این شهرستان باید رویکرد صادرات را در پیش بگیریم تا جهش پایدار در توسعه کشاورزی و به خصوص بحث‌های گلخانه‌ای داشته باشیم، باغات خمینی‌شهر درختان چندین ساله دارد که برند محصولات باغی این خطه میوه گلابی است.
فرماندار خمینی شهر در مورد بیمارستان 9 دی منظریه گفت: این بیمارستان از بیمارستان‌هایی است که در اولویت‌های استان اصفهان قرار دارد و با وجود نوع خدمت‌رسانی و بخش‌های آن یک ظرفیت برای شهرستان محسوب می شود. همچنین خیرین این شهرستان تاکنون توانسته اند برای ساخت بیمارستان ساعی حدود 36 میلیارد تومان هزینه کنند که معادل این رقم برای اتمام این بیمارستان بودجه نیاز است.
بیمارستان تخصصی با 174 تخت
در افتتاح دو بخش زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان 9 دی منظریه با حضور ، پژمان منزه رئیس بیمارستان اعلام کرد: بیمارستان تخصصی 9دی منظریه خمینی‌ شهر با 174 تخت و در مساحتی حدود 54 هزار مترمربع و زیربنای حدود 14 هزار مترمربع در شمال شهر به بهره ‌برداری رسید.
منزه وجود اتاق عمل و تجهیز آن در داخل زایشگاه را از جمله ویژگی‌هایی این بیمارستان برشمرد و گفت: در صورت بروز مشکل در زایمان طبیعی از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌شود.
رئیس بیمارستان در پایان با اشاره به این موضوع که این بیمارستان می تواند کمک بیمارستان های استان باشد، بیان کرد: اتاق عمل چشم‌پزشکی نیز در این بیمارستان تجهیزات لازم را دارد و با حمایت در خرید ابزار عمل چشم‌پزشکی می‌تواند به این شهرستان که چنین محیطی را ندارد کمک کرده و خمینی‌شهر نیز وارد چرخه عمل‌های چشم‌پزشکی شود .
به گزارش ایسنا، این بیمارستان شامل اورژانسی با 16 تخت بستری و یک اتاق عمل و 2 تخت احیا و یک اتاق ایزوله، زایشگاه شامل 2 اتاق عمل و یک اتاق LDR و 2 تخت ریکاوری مادر و 3 تخت درد بوده و امکانات دیگری شامل رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، سونوگرافی، کاستروسکوپی، کولونوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه، مهارت‌های بالینی و... است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار