رشد ۵۰ درصد رشد صادرات اصفهان از ابتدای سال

به گفته مدیر کل گمرک اصفهان در پنج ماهه اول امسال صادرات از استان اصفهان به مقصد ۹۳ کشور جهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۲۴ درصد و از حیث ارزش ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر کل گمرک اصفهان در پنج ماهه اول امسال صادرات از استان اصفهان به مقصد ۹۳ کشور جهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۲۴ درصد و از حیث ارزش ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، اسدالله احمدی ونهری اظهار کرد: ۸۸۳ قلم کالا به وزن دو میلیون و ۱۹۸ هزار تُن به ارزش بالغ بر ۹۲۵ میلیون و ۳۴۱ هزار دلار در این مدت از استان اصفهان به دیگر نقاط جهان صادر شده است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن آلات و فولاد به ارزش ۳۴۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۶ میلیون دلار و فرش به ارزش ۹۲ میلیون دلار برشمرد و افزود: مهمترین کشورهای مقصد صادراتی این استان، عراق با ۲۳۳ میلیون دلار و سهم ۲۵ درصد از کل صادرات، افغانستان با ۱۴۲میلیون دلار و ۱۵ درصد، امارات متحده عربی با ۱۱۶ میلیون دلار و ۱۳ درصد و پاکستان با ۸۳ میلیون دلار و ۹ درصد سهم ازکل صادرات استان است.

احمدی ونهری گفت: همچنین ۲۵ هزار و ۳۶۱ تن کالا به ارزش ۱۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در پنج ماهه ابتدای امسال به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۵ درصد و از حیث ارزش ۳۳ درصد کاهش یافته است .

مدیرکل گمرک اصفهان اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی، در مدت یاد شده، بالغ بر۷۹۶ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال درآمد توسط این اداره کل کسب و به خزانه واریز شده است .

احمدی ونهری مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در پنج ماهه نخست امسال را ماشین آلات مکانیکی با ۳۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۵ درصد و اجزا و قطعات منفصله خودرو با شش درصد سهم از کل واردات به این استان نام برد.

وی افزود: عمده کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با۲۸درصد، ایتالیا با ۱۷ درصد، آلمان با ۱۲ درصد، ترکیه با ۷ درصد و کره جنوبی شش درصد سهم از کل واردات بوده است.

احمدی ونهری گفت: در مدت یاد شده تعداد ۱۰۹ هزار و ۶۶۲ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار