اجرای "سوء تفاهم" به زبان فرانسوی در اصفهان

نمایشنامه سوء تفاهم نوشته "آلبر کامو" نویسنده فرانسوی- الجزایری است که سال ۱۹۴۳ نگارش شد، این نمایشنامۀ سه پرده‌ای نوعی تراژدی مربوط به انسان معاصر است.

نمایشنامه سوء تفاهم نوشته "آلبر کامو" نویسنده فرانسوی- الجزایری است که سال ۱۹۴۳ نگارش شد، این نمایشنامۀ سه پرده‌ای نوعی تراژدی مربوط به انسان معاصر است.

به گزارش ایمنا، "سوء تفاهم"(le malentendu) داستانی را حول محور روابط انسانی بازگو می‌کند؛ زمانی که پسر خانواده بعد از سالها دوری به سرزمین خود و به مسافرخانهای باز می‌گردد که مادر و خواهرش آن را اداره می‌کنند. شرایط و روابط بین شخصیت‌های داستان منجر به اتفاقاتی می‌شود که "آلبر کامو" آن را با واژه های پوچی، سوء تفاهم و تنهایی بازگو می‌کند.

سوء تفاهم در واقع یک تراژدی مربوط به انسان و روابط او در عصر معاصر است. عصری که انسان‌ها قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند و در نهایت تنها می‌مانند.

آلبر کامو در این نمایشنامه بر مفهوم "پوچی" تاکید می‌کند؛ پوچی و عبث بودن دنیایی که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. به گفته کامو این نمایشنامه در بین آثار وی بیش‌ترین شباهت را به زندگی خودش دارد.

اکنون سوء تفاهم برای دومین بار به اصفهان آمده است و روز گذشته _چهارشنبه هفتم شهریورماه_ در مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه رفت و در دومین اجرا نیز امشب ساعت ۸:۴۵ به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "سوء تفاهم" کاری از گروه زبان فرانسه موسسه فرهنگی و هنری کوثر فردای سپاهان است که به زبان فرانسه و با بالانویس فارسی اجرا می‌شود. این نمایشنامه نوشته "آلبر کامو" است که با کارگردانی "جواد مولانیا" در اصفهان درحال اجرا است.

مهشاد بهرامی نژاد، مهرناز فراهانی و محمد ذبحی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند. هم‌چنین عطیه شریعتی دستیار کارگردان و برنامه ریز و فطره اصحابی دستیار دوم کارگردان است. ضمن اینکه فاطمه مردانی پخش موسیقی و گریم را به عهده دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از نشانی اینترنتی partakticket.com تهیه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار