نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی روستای کلهرود برگزار شد

نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی روستای هدف گردشگری کلهرود در فضای کوهستانی این روستا برگزار شد.

نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی روستای کلهرود برگزار شد
سَویا رضایی - نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی روستای هدف گردشگری کلهرود در فضای کوهستانی این روستا برگزار شد.
این جشواره با حضور مسئولین شهرستان شاهین شهر و میمه و روستای کلهرود با هدف معرفی روستا در جذب گردشگر برگزار شد.
شهناز باقریان بخشدار مرکزی شاهین شهر ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جشنواره گفت: روستای کلهرود جز روستاهای هدف گردشگری استان شناسایی شده است و با توجه به قدمت تاریخی و داشتن بناهای تاریخی برای ما در الویت قرار دارد.
وی اضافه کرد: طی سال های گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم در راستای بسط و گسترش حوزه گردشگری اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده و در حوزه توسعه بوم گردی و گردشگری قدم های موثری برداشته شده است.
باقریان بیان داشت: در بخش گردشگری و بوم گردی در روستا به مراتب اشتغال و ایجاد درآمد را برای ساکنین روستا با استفاده از منابع محلی ایجاد می شود و همین امر ما را برای پیش برد قدم های بیشتر مصمم تر می کند.
وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای اقتصاد، اشتغال و پیشگیری از مهاجرت روستائیان را در پی دارد.
روستای کلهرود دومین روستای هدف گردشگری است
در ادامه مراسم جواد چهراضی مدیر اداره صنایع دستی،میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه در سخنان خود اظهار داشت: روستای کلهرود به عنوان دومین روستای هدف گردشگری بعد از روستای سُه در این شهرستان انتخاب شده است.
وی افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای پتانسیل های ویژه ای در زمینه های تاریخی می باشد که از آن جمله می توان به منطقه گردشگری، کاروانسرای مورچه خورت اشاره کرد، همچنین 40 اثر این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
چهراضی ادامه داد: 2 قنات و چند اثر میراث فرهنگی ملموس، گویش زبان گز و میمه ثبت میراث ناملموس شده است.
وی با بیان اینکه طی چندسال گذشته بیشترین برگزاری جشنواره ها را در روستاها داشته ایم گفت: اثرات بسیار خوبی در روستاها و اتفاقات مثبت جانبی در آن مناطق صورت گرفته است.وی تاکید کرد: معرفی روستاها با برنامه ریزی جشنواره های بوم گردی در جذب گردشگر بسیار مطلوب ارزیابی شده است و امید داریم با همت مسئولین روستاها این روند با قدم های مثبت ادامه داشته باشد.
روستای کلهرود بزرگترین روستای استان است
در ادامه برنامه کاظم نصرالهی مسئول دفتر حفاظت از میراث فرهنگی روستای هدف گردشگری کلهرود در سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه با تمام مشقات و سختی ها توانستیم با همکاری فرمانداری، بخشداری و میراث فرهنگی این جشنواره را برگزار کنیم گفت: در سال 86 پیشنهاد روستای هدف گردشگری روستای کلهرود در هیئت دولت تصویب شد و پس از آن با مصوبه دولت در این فهرست قرار گرفت.
وی افزود: روستای کلهرود بزرگترین روستای استان است که پیش از این دارای 60 چشمه بوده است، گندم، گردو، بادام و کتیرا با بهترین کیفیت از جمله محصولات روستا به شمار می آید و لازم بود برای معرفی این محصولات به بوم گردی متوسل شویم.
نصرالهی به غار گردشگری این روستا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روستا دارای پتاتسیل های بالایی برای جذب سرمایه گذار دارد که از آن جمله غار آهکی این روستا است.
در حاشیه برگزاری جشنواره غلامرضا برومندی دبیر جشنواره در مصاحبه با اصفهان امروز گفت: در این روستا غیر از محل های تاریخی که 14 اثر ثبت ملی شده اند که شامل 2خانه، مسجد کلهرود و حمام کلهرود می باشند غار آهکی را داریم که نیازمند سرمایه گذاری است.
وی افزود: انشاالله برای جشنواره سال آتی امنیت غار تامین شود که علاقمندان بتوانند بازدیدی از فضا داشته باشند، این غار 1200 متر طول دارد و دارای حوضچه های بزرگی می باشد.
برومندی ادامه داد: به لحاظ کوهستانی بودن روستا کوهنوردان می توانند از این روستا برای کوهنوردی استفاده کنند، همچنین این روستا دارای گیاهان دارویی فراوانی است که پذیرای علاقمندان به این مبحث می باشد.
جشنواره گردشگری و بوم گردی روستای هدف گردشگری کلهرود با همکاری بخشداری مرکزی شاهین شهر،سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی گردشگری شهرستان، شورای اسلامی روستای کلهرود، دهیاری کلهرود و شرکت تعاونی توسعه و احیا گردشگری روستای کلهرود برگزار شد.در این جشنواره تئاتر کمدی قدرت الله ایزدی(آقا رشید) و موسیقی زنده و ... اجرا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار