اصفهانی‌ها در حسرت پیروزی سوختند

هفته ششم لیگ برتر برای تیم‌های اصفهانی تنها یک امتیاز به همراه داشت. ذوب‌آهن درخانه‌بازی را به پدیده مشهد واگذار کرد و سپاهان هم در شهرستان جم در وقت‌های اضافه از شکست خانگی مقابل پارس جنوبی جم گریخت.

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: هفته ششم لیگ برتر برای تیم‌های اصفهانی تنها یک امتیاز به همراه داشت. ذوب‌آهن درخانه‌بازی را به پدیده مشهد واگذار کرد و سپاهان هم در شهرستان جم در وقت‌های اضافه از شکست خانگی مقابل پارس جنوبی جم گریخت. به این ترتیب تیم‌های اصفهانی لیگ در این هفته نه‌تنها بردی را به دست نیاوردند بلکه باید خوشحال باشند که استنلی کی‌روش با یک ضربه سر تک امتیاز هفته ششم را برای آنها به ارمغان آورد.

ذوب‌آهن به صدرنشین لیگ باج داد

شاگردان امید نمازی در حالی پنجشنبه‌شب مقابل پدیده مشهد صف‌آرایی کردند که می‌دانستند کوچکترین لغزشی در فولادشهر می‌تواند به قیمت سقوط چند پله‌ای آنها تمام شود. سبزپوشان اصفهانی که تا پیش‌ازاین دیدار، رتبه ششم جدول را به خودشان اختصاص داده بودند با شکست پدیده حتی تا رتبه دوم جدول هم بالا می‌آمدند و همین موضوع حساسیت بازی را دوچندان کرده بود. از سوی دیگر تیم شگفتی‌ساز پدیده که این فصل بدون ستاره صدرنشین شده است، نمی‌خواست تحت هیچ شرایطی لذت یکه‌تازی در جایگاه نخست جدول را از دست بدهد. ضمن آن‌که شاگردان یحیی گل‌محمدی بدشان نمی‌آمد فاصله امتیازشان با تیم دوم جدول را افزایش دهند. با این شرایط، بازی پنجشنبه‌شب ذوب‌آهن با پدیده پرهیجان و جذاب از آب درآمد. نبردی که یک‌نیمه آن بدون گل دنبال شد و به پایان رسید اما در نیمه دوم سه بار توپ به تور دروازه‌ها چسبید که سهم میزبان تنها یک گل بود. یحیی گل‌محمدی سرمربی فصل جاری پدیده که با ویژگی‌های بازیکنان ذوب‌آهن به‌خوبی آشنا بود تیمش را به‌گونه‌ای آرایش داد تا با از کار انداختن خط میانی سبزپوشان اصفهانی برنامه کنترل بازی را در اختیار داشته باشد. در این میان اکبر صادقی بازیکن باتجربه ذوب‌آهن دشوارترین وظیفه را بر عهده داشت و باید از پس قاسم حدادی فر پاسور همه‌فن‌حریف ذوب‌آهن برمی‌آمد. مأموریتی که صادقی توانست از پس انجام آن برآید و کفه ترازوی میانه زمین را به سود تیم قرمز پوش میهمان سنگین کند. وینگرهای کناری پدیده هم باید با نفوذ از جناح‌های تیم میزبان، فرصت گلزنی را برای مهاجمان تیمشان فراهم می‌کردند. در آن‌سوی میدان ذوبی‌ها با تکیه‌بر بازی سازی حدادی فر و فرارهای ماریون و هرناندز و البته شم گلزنی محمدرضا حسینی به گل می‌رسیدند. اما نقطه عطف این بازی را یحیی گل‌محمدی با تعویض طلایی خودش رقم زد. جایی که او با به میدان فرستادن یونس شاکری و بیرون کشیدن خلعتبری تاکتیک استفاده از ضربه‌های سر را در پیش گرفت. تغییری که با گل شاکری به ثمر نشست و تیم قرمز پوش مشهدی با سه امتیاز از فولادشهر بیرون آمد تا صدرنشینی‌اش در لیگ برتر را تداوم بخشد.

گریز ثانیه‌ای سپاهان از شکستی تلخ

پیش از آغاز بازی سپاهان و پارس جنوبی پیش‌بینی می‌شد که طلایی‌پوشان اصفهانی در ورزشگاه تختی جم شب بسیار دشواری را پیش رو خواهند داشت. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی به هفته ششم لیگ رسیدند که هیچ شکستی در کارنامه آنها به ثبت نرسیده بود و همراه با پرسپولیس تنها تیم‌های بدون شکست لیگ هجدهم به شمار می‌رفتند. قلعه‌نویی که به توانایی‌های تاکتیکی مهدی تارتار به‌خوبی واقف بود تیمش را به‌گونه‌ای محافظه‌کارانه آرایش داد. حضور بختیار رحمانی در میانه میدان‌ که مهدی کیانی را هم در کنار خودش می‌دید نشانه‌ای بود بر اینکه محکم کردن کمربند خط میانی سپاهان برای قلعه‌نویی اهمیت ویژه‌ای دارد. البته گل زودهنگامی که زردپوشان اصفهانی دریافت کردند عرصه را بر نماینده اصفهان بسیار تنگ کرد اما ایرانپوریان با گلی که به ثمر رساند، توانست تیمش را از زیر فشار خارج کند. البته پارسی‌ها پیش‌ از آنکه داور در سوت خود به علامت پایان نیمه نخست بدمد گل دوم را هم به ثمر رساندند تا شاگردان قلعه‌نویی با شکست راهی رختکن شوند. در نیمه دوم میزبان تمام توان خودش را به کار گرفت بلکه با به ثمر رساندن گل سوم کار زردپوشان اصفهانی را تمام کند که موفق به انجام این مهم نشد. از آن‌سو سپاهانی‌ها با ضد حمله‌های خطرناکی که توسط ساسان انصاری و مهرداد محمدی ترتیب می‌دادند احتمال به‌تساوی کشیدن بازی را بیشتر و بیشتر می‌کردند. طلایی‌پوشان اصفهانی که تهاجمی‌ترین خط آتش لیگ را در اختیار دارند روی ضربه‌های سر کی‌روش هم حساب ویژه‌ای بازکرده بودند، هرچند محسن بنگر یار مستقیم کی‌روش چندان اجازه خودنمایی را به مهاجم برزیلی سپاهان نمی‌داد. اما اتفاق بسیار مهم این بازی در واپسین ثانیه‌های وقت‌های تلف‌شده روی داد، تلاش شاگردان امیر قلعه‌نویی برای فرار از شکست و جنب‌وجوش میزبان در حفظ پیروزی به یک ضربه کرنر گره خورد. ارسال محمد کریمی و ضربه بی‌نقص کی‌روش به شادمانی غیرقابل‌توصیف سپاهانی‌ها و تلخ‌کامی شاگردان مهدی تارتار انجامید تا زردپوشان اصفهان با یک امتیاز از جهنم ورزشگاه جم خارج شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار