طلسم خانگی ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در فولادشهر طلسم شده و نتیجه نمی‌گیرد. آنها پنجشنبه‌شب گذشته به مصاف پدیده مشهد رفتند و نتیجه را به میهمان واگذار کردند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: ذوب‌آهن در فولادشهر طلسم شده و نتیجه نمی‌گیرد. آنها پنجشنبه‌شب گذشته به مصاف پدیده مشهد رفتند و نتیجه را به میهمان واگذار کردند.

شاگردان امید نمازی برای نخستین بار در فصل جدید با استقلال در فولادشهر روبرو شدند که آن بازی با تساوی به پایان رسید. اما شرایط بازی‌های خانگی برای ذوبی‌ها در دو دیدار بعدی خانگی بسیار دور از انتظار رقم خورد. بازی با سپاهان در هفته چهارم نتیجه‌ای جز شکست به همراه نداشت و پنج‌شنبه‌شب هم همین وضعیت در بازی با پدیده برای تیم اصفهانی دوباره تکرار شد. درمجموع ذوبی‌ها از سه بازی خانگی تنها یک امتیاز کاسب شدند تا ورزشگاه فولادشهر برای آن‌ها طلسم شده باشد. این طلسم عجیب دربازی‌های خانگی تاکنون هشت امتیاز را از چنگ تیم مدعی ذوب‌آهن خارج کرده است. در نقطه مقابل، ذوبی‌ها دربازی‌های خارج از خانه به دو برد و یک تساوی در سه بازی دست‌یافته‌اند و نتایج بازی‌های خانگی آنها که دو شکست و یک تساوی در سه میزبانی بود باعث شد تا عملکرد فوق‌العاده این تیم در خارج از خانه تحت‌الشعاع ناکامی‌های خانگی قرار بگیرد.

ارزش امتیاز بازی‌های خانگی

امید نمازی سرمربی ذوب‌آهن باید در وقفه فعلی لیگ برتر درصدد از بین بردن این طلسم ازنظر روحی روانی باشد. او باید ازنظر روانی و انگیزشی شاگردانش را به درجه‌ای از آمادگی ذهنی برساند که در دیدارهای خانگی سه امتیازها را کاسب شوند و از رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند. این مربی 42 ساله که در فصل جاری هدایت سبزپوشان اصفهانی را بر عهده گرفته است مأموریت بسیار دشواری را پیش روی خود می‌بیند، خوب می‌داند که سه امتیازهای بازی‌های خانگی نقش ویژه‌ای در جایگاه جدولی ذوبی‌ها بازی خواهد کرد. ذوب‌آهن تاکنون از 15 دیداری که باید از حریفان میزبانی می‌کرد سه بازی را با کسب تنها یک امتیاز پشت سر گذاشته و میانگین کسب امتیاز آنها در فولادشهر عدد 33 درصد را نشان می‌دهد که آماری ضعیف محسوب می‌شود. آنها در 12 بازی دیگر لیگ باید از حریفان در ورزشگاه خانگی پذیرایی کنند و این عدد اگر از عدد 60 درصد عبور نکند بعید است در پایان فصل نماینده سبزپوش اصفهان حتی در میان مدعیان سهمیه آسیایی هم جایگاهی داشته باشد. برای نمونه ذوبی‌ها اگر دریکی از سه دیداری که مقابل حریفان در فولادشهر به میدان رفتند موفق به کسب پیروزی شده بودند، هم‌اکنون رتبه سوم جدول را در اختیار داشتند و جایگاه جدولی آن‌ها پنج پله بالاتر از شرایط فعلی بود.

ذوب‌آهن باید مانند نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم

تیم فوتبال ذوب‌آهن فصل گذشته عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را به خود اختصاص داد و با نتیجه‌ای درخشان لیگ هفدهم را به پایان رساند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی به این مهم دست یافتند که نیم‌فصلی کابوس وار را پشت سر گذاشته بودند. ذوبی‌ها در نیم‌فصل نخست امتیاز شکست‌های زیادی را متحمل شدند و دربازی‌های خانگی نیز بسیار ضعیف عمل می‌کردند. آنها از 15 بازی تنها 19 امتیاز به دست آوردند تا کارشان را با کسب رتبه نهمی جدول به پایان برسانند. شاگردان امیر قلعه‌نویی اما در نیم‌فصل دوم جبران کردند و از 15 بازی 11 برد، سه تساوی و تنها یک شکست در کارنامه‌شان به ثبت رسید تا با 36 امتیاز صدرنشین نیم‌فصل دوم رقابت‌ها شوند. میانگین کسب امتیاز توسط شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل نخست 26/1 امتیاز از هر دیدار بود که این رقم برای نیم‌فصل دوم به 4/2 امتیاز افزایش یافت. این آمار نشان می‌دهد که تیم فوتبال ذوب‌آهن درمجموع 30 بازی خود در لیگ برتر 83/1 امتیاز کسب کرده است. در نیم‌فصل دوم ذوبی‌ها در فولادشهر به تیمی شکست‌ناپذیر تبدیل شدند که هر حریفی را از دم تیغ می‌گذراندند. این درست نقطه مقابل عملکرد سبزپوشان اصفهانی در نیم‌فصل نخست بود که به هر حریفی در فولادشهر باج می‌دادند. همان حراج امتیازها عاملی شد تا پرسپولیسی‌ها با اختلاف امتیاز 9 قهرمان شوند و ذوبی‌ها توان رقابت با شاگردان برانکو را نداشته باشند. این در حالی بود که اگر شاگردان قلعه‌نویی در نیم‌فصل نخست حداقل دربازی‌های خانگی بیشتر امتیاز جمع می‌کردند بدون تردید در هفته‌های پایانی لیگ رقیبی جدی برای سرخ‌پوشان تهرانی به شمار می‌رفتند. در حال حاضر هم ذوب‌آهن تقریبا شرایطی مشابه با نیم‌فصل نخست فصل گذشته پیداکرده و به‌آسانی در فولادشهر امتیاز به باد می‌دهد. درحالی‌که همین امتیازهای ازدست‌رفته در پایان فصل ممکن است در تعیین جایگاه تیم‌ها بسیار بااهمیت باشد و تیمی از جمع مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه خارج کند. بر این اساس ذوبی‌ها باید برای 12 بازی باقی‌مانده خانگی لیگ با برنامه‌تر عمل کنند و تا جایی که می‌توانند از امتیاز میزبانی استفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار