مهرعلیزاده: دغدغه هر شهرداری بدهی‌های کلان است

استاندار اصفهان در توصیه به شهرداری اصفهان گفت: باید در جهت ارتقای سطح فرهنگ، معیشت و رضایتمندی جامعه تلاش کرد تا آرامش روانی در جامعه حاکم باشد.

استاندار اصفهان در توصیه به شهرداری اصفهان گفت: باید در جهت ارتقای سطح فرهنگ، معیشت و رضایتمندی جامعه تلاش کرد تا آرامش روانی در جامعه حاکم باشد.

به گزارش فارس ، محسن مهرعلیزاده صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری یک نهاد غیر دولتی است اما مهم دولتی بودن و در استخدام دولت بودن نیست، بلکه مهم قرار داشتن در جایگاه خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در توصیه به شهرداری اصفهان افزود: باید در جهت ارتقای سطح فرهنگ، معیشت و رضایت‌مندی جامعه تلاش کرد تا آرامش روانی در جامعه حاکم باشد، همه باید تلاش کنیم تا خادم مردم باشیم، ظرفیت شوراهای اسلامی شهر اصفهان در ابعاد معیشتی، عمرانی و اجتماعی مردم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان این که امر شورا بسیار ارزشمند است، گفت: در آیات و روایات نیز در خصوص شوراها و اهمیت آن مسائلی ذکر شده است، در مقطعی در سال 78 رئیس‌جمهور وقت با تأکیدات رهبر معظم انقلاب، اصل مغفول مانده قانون اساسی را به اجرا در آورد و 18 سال از عمر شوراها می‌گذرد هرچند که عمر زیادی نیست.

وی با بیان این که باید شرایطی فراهم شود تا در اندک زمانی تمرین مشارکت بیشتر مردم در سرنوشت خود را فراهم شود، خاطرنشان کرد: دولت‌مردان باید انتقادات مردم را بشنوند و نظرات و ایده‌های مردم بیشتر شنیده شود و بیشتر به‌حساب آید.

مهرعلیزاده با بیان این که فرصت مشارکت در تعیین سرنوشت هم برای مردم و هم مسؤولان مفید و اثرگذار است، اذعان داشت: به‌عنوان یک استاندار توصیه می‌کنم برخوردها و رفتارها با دولت و مردم و مسائل جامعه به نحوی باشد که مردم هر لحظه از این برخورد به‌عنوان یک رویه مثبت و قابل تقدیر، درس بگیرند.

وی با بیان این که کارهای عقب افتاده زیادی به‌خصوص در عمران و مدیریت شهری، وجود دارد، تأکید کرد: مردم در خصوص مدیریت شهری و مسائل عمرانی، مطالباتی دارند که پیش از شهردار از اعضای شورای شهر می‌خواهند.

استاندار اصفهان با بیان این که شورای اسلامی شهر وظیفه سنگینی در مدیریت شهری بر عهده دارد، یادآور شد: شورای اسلامی شهر اصفهان باید بتواند با برنامه‌ریزی دقیق، هدف‌گذاری‌ها برای توسعه و پیشرفت شهری را دست پیدا کند.

وی در توصیه به شورای اسلامی شهر از این مجموعه خواست تا از نوآوری و ابداع بیشتری استفاده کند، اضافه کرد: ساختار شهرداری هیچ‌گاه ادعا ندارد که همه نوآوری‌ها و ابداعات را دارد و این شورای شهر اصفهان است که باید با مصوبات و قوانین ابداعی، کار شهرداری را سهل‌تر کند.

مهرعلیزاده با بیان این که دغدغه هر شهرداری بدهی‌های کلان است، عنوان داشت: در خصوص بدهی‌ها نمی‌توان دست روی دست گذاشت، باید با این بدهی‌ها کنار آمد و مستقل از مشکلات و بدهی‌ها، مسیر را طی کرد.

وی با بیان این که مردم تا یک جایی قبول خواهند کرد که بدهی‌هایی وجود دارد، متذکر شد: مشکلاتی که امروز وجود دارد بخشی از آن به اشتباهات دولت‌های قبلی بازمی‌گردد، مردم متوجه می‌شوند عصبانیت دشمن و انسجام بیشتر آن‌ها در جهت هجمه به مردم ایران حاصل صحبت‌هایی است که در دولت‌های قبلی، بیان شده که سزاوار نبوده است.

استاندار اصفهان با بیان این که باید در جهت ایجاد منابع پایدار برای شهرداری، تلاش کرد، ابراز داشت: تا چندین سال آینده بین 25 تا 30 درصد درآمد شهر حاصل از گردشگری خواهد بود.

وی ادامه داد: درآمدهای پایدار نیاز مدیریت شهری است، اصفهان ظرفیت ایفای نقش در حوزه گردشگری در عرصه استانی، ملی و حتی بین‌المللی دارد.

مهرعلیزاده در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: در این حدود 10 ماه متوجه شدم که میزان مشارکت مردم اصفهان در مسائل فرهنگی و اجتماعی پایین است هرچند که این اواخر با برگزاری جشنواره‌ها و کنسرت‌ها، تا حدودی فرح و نشاط در جامعه بیشتر شده است.

وی با بیان این که عملیاتی‌تر از شورای شهر و شهرداری اصفهان، در خصوص اجرای مسائل فرهنگی سراغ نداریم، خاطرنشان کرد: باید تعداد برنامه‌ها بیشتر شود و سطح این برنامه‌ها نیز گسترده‌تر شود و محدود به چند خیابان نشود و این برنامه‌ها به محلات شهر نیز نشر پیدا کند.

استاندار اصفهان با بیان این که باید در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی، کار بیشتری شود، یادآور شد: هنرهای نمایشی و تئاترها از اصفهان برخواسته است و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان نیز قدم مثبتی است چرا که می‌توان در آینده نه‌چندان دور اصفهان را به یک مرکز بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تبدیل کرد، در حوزه تئاتر نیز در کشور، اصفهان چنین ظرفیت و قابلیتی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار