فراخوان پنجمین جشنواره روستاها وعشایر دوستدار کتاب اعلام شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از اعلام فراخوان پنجمین جشنواره سراسری روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

حسین معافی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری ایـن جشنواره حمایت و پشتیبانی از فعالیت ها و پیشنهادهای ابتکاری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها و معرفی فعالیت های فرهنگی و ترویجی مرتبط با آن است .
وی تصریح کرد: تأمین بودجه های لازم بـرای گسترش فعالیت های کتابخوانی در روستاها و جلب توجه مردم و نهادهای روستایی بـه ضرورت مطالعه و کتابخوانی وغنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی از دیگـر اهداف جشـنواره روستاهای دوسـتدار کتاب اسـت.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تاکید کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلفی مثل نهاد کتابخانه های کشور، خانه کتاب، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و نهادهای دیگر برگزار می شود.
وی گفت: روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره باید فعالیت های انجام شـده، برنامه هـا، مدارک و مستندات خـود را مبنی بر فعالیت های مرتبـط بـا کتاب و کتابخوانی آن روستا، بـا امضای دهیار و رئیس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه های تکمیل شـده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال کنند.
معافی افزود: روستای علوی به مدیریت فاطمه سادات هاشمی و روستای سن سن به مدیریت سعیده سادات حسینی موفق به کسب عنوان برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در دوره های سوم و چهارم شده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار