۵ پروژه عمرانی در شهر جدید مجلسی افتتاح شد

پنج پروژه عمرانی در شهر جدید مجلسی همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در این شهر به بهره برداری رسید.

پنج پروژه عمرانی در شهر جدید مجلسی همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در این شهر به بهره برداری رسید.
به گزارش ایمنا ، حبیب الله طاهرخانی در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی در شهر جدید مجلسی مبارکه اظهار کرد: برای دستیابی به زندگی بهتر در شهر جدید مجلسی راه طولانی در پیش رو داریم و باید برنامه ریزی دقیق برای جبران کمبودها انجام دهیم و بر روی مباحث اصلی تمرکز کنیم.
وی گفت: برنامه ریزی و مطالعات زیادی برای دسترسی به حمل و نقل ریلی بین شهرهای جدید و شهرهای اصلی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: عملیات احداث مترو از سمت اصفهان تا بهارستان با مدیریت شرکت عمران شهرهای جدید پیشرفت خوبی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات احداث ایستگاه مترو بهارستان از امروز (یکشنبه) آغاز خواهد شد، افزود: زیرسازی و روسازی این مسیر در حال تکمیل است و این ایستگاه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه برای احداث مسیر مترو تا مبارکه با فولاد مبارکه و راه آهن به توافق رسیده ایم، گفت: برنامه ریزی برای احداث ۱۷ کیلومتر از مسیر مترو از محل فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس مبارکه توسط فولاد انجام شده است.
طاهرخانی با بیان اینکه با آغاز فعالیت های عمرانی در این زمینه شهر جدید مجلسی به ایستگاه مترو بهارستان متصل خواهد شد، گفت: اتصال شهر مجلسی به مترو اصفهان - بهارستان تاثیر ویژه ای بر توسعه این شهر و شهرستان مبارکه خواهد داشت و باعث جذب جمعیت بیشتری در این شهر می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقدامات لازم در این زمینه باید زودتر انجام می گرفت، تصریح کرد: مباحث مالی و هماهنگی های بین بخشی در سال های گذشته تا حدودی مانع انجام این کار شده بود.
وی افزود: کیفیت زندگی در شهر مجلسی با جذب جمعیت بیشتر در این شهر ارتقاء پیدا خواهد کرد و بسیاری از فعالیت ها اقتصادی تر خواهد شد.
طاهرخانی گفت: با سرمایه گذاری علاوه بر جذب جمعیت کنونی، می توانیم جذابیت لازم را برای استقبال جمعیت جدید را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه کیفیت محیط برای جذب جمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: فضای سبز که با تلاش و زحمت بسیار ایجاد شده جزو سرمایه های شهر محسوب می شود و باید در جهت حفظ آن تلاش کنیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: آمادگی کامل برای همکاری با شهرداری شهر جدید مجلسی را در خصوص برنامه ریزی و حفظ فضای سبز این شهر داریم.
وی با اشاره به ضرورت قطره ای کردن آبیاری فضای سبز شهر مجلسی گفت: حداکثر مشارکت مالی را در این زمینه با مجموعه مدیریت شهری مجلسی داریم تا سال آینده شاهد بروز خسارت به فضای سبز این شهر نباشیم.
طاهرخانی با بیان اینکه کشور با مسائل کم آبی مواجه است، ادامه داد: در توسعه های جدید باید حداکثر استفاده از آب را مد نظر قرار دهیم و استفاده از سیستم بازچرخانی را در دستور کار خود داشته باشیم.
وی گفت: همگرایی و هم افزایی خوبی که در این شهر وجود دارد نوید بخش آینده روشنی برای این شهر خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه مسائل و مشکلات این شهر با وجود همگرایی و هم افزایی خوبی که وجود دارد به تدریج رفع می شود، تاکید کرد: در سال های گذشته درگیر ارایه خدمات سایت های مسکن مهر بودیم و بخش عمده ای از منابع به این سمت هدایت می شد، اما در حال حاضر بسیاری از واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی واگذار شده و با فراغ بال بیشتری می توانیم برای ارتقاء حیات اجتماعی در این شهرها فعالیت کنیم.
به گزارش ایمنا، پروژه هایی که توسط معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، شامل هنرستان استاد فرشچیان، محوطه سازی مسکن مهر، افتتاح ۷۲ واحد مسکن مهر، بهره برداری از تجاری های محله هنر و سایت مهارت و بهره برداری از زمین های ورزشی روباز است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار