کلنگ دو پروژه آموزشی در شهرستان برخوار به زمین زده شد

در آیینی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دو فضای آموزشی در شهرستان برخوار کلنگ زنی شد.

در آیینی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دو فضای آموزشی در شهرستان برخوار کلنگ زنی شد.
به گزارش ایمنا ، مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در افتتاحیه پروژه های آموزشی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور فرسوده و تخریبی است، اظهار کرد: مدارس شهرستان برخوار ۱۲درصد تخریبی و ۱۸درصد فرسوده و نیازمند بازسازی است البته تا پایان برنامه ششم تمامی این مدارس بازسازی و نوسازی خواهند شد.

وی افزود: اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای نوسازی مدارس به ترتیب، احداث بیش از یک هزار کلاس به جای مدارس خشت و گلی موجود در کشور، ‌رساندن ۱۱ استان کشور که زیر خط میانگین مدارس تخریبی هستند به حد میانگین، تکمیل مجتمع های آموزشی و مدارس و فضاهای آموزشی نیمه تمام و نوسازی و بازسازی ۳۰ درصد فضای فرسوده کشور است.

وی گفت: برای نخستین بار در کشور در سال ۹۶ تمام اعتبار ردیف تکمیل مدارس خیران اختصاص یافت و امسال نیز ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ردیف تکمیل مدارس خیران است.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با بودجه سنواتی امکان بازسازی و نوسازی مدارس در کوتاه مدت نیست، تصریح کرد: با مصوبه مجلس قرار است طبق بند سه ماده ۶۳، سه هزار میلیارد دلار برای بازسازی مدارس اختصاص یابد و در صورت تحقق آن تا پایان دولت همه مدارس تخریبی، بازسازی می شوند.

در ادامه محمد حسین سجاد، مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان از بهره بردای ۷۰ طرح آموزشی با ۵۰۰ کلاس همزمان با اول مهر خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها با یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال با مشارکت ۷۰ درصدی خیران در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه شهر خورزوق، در زمینی با سه هزار و ۵۲۶ متر مربع مساحت به عنوان نخستین فضای آموزشی در این شهر با اختصاص سه میلیارد ریال توسط مدیران شهری شهر خورزوق و با هزینه خیر باقرحدادی در یکسال احداث می شود.

همچنین آموزشگاه شش کلاسه شهر سین برخوار در زمینی با دو هزار و ۱۳۸ متر مربع مساحت به عنوان دومین فضای آموزشی و اختصاص سه میلیارد ریال توسط مدیران شهری شهر سین و با هزینه بنیاد علوی و اجرای سازمان نوسازی مدارس کشور در یکسال احداث می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار