ایجاد ۷ هزار شغل در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد فرصت برای به نمایش گذاشتن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این شرکت‌ها در کشور تا حدی فراهم است اما این مهم نیازمند حمایت ویژه دولت و توجه بخش خصوصی است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد فرصت برای به نمایش گذاشتن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این شرکت‌ها در کشور تا حدی فراهم است اما این مهم نیازمند حمایت ویژه دولت و توجه بخش خصوصی است.

مهدی ابطحی در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فن‌آوری در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه به اقتصاد مبتنی بر دانش در کشور توسعه بسیاری یافته و شعار سال‌های متوالی در ایران توجه به اقتصاد دانش‌بنیان بوده است، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری کشور رشد خوبی داشته‌اند و ایجاد پارک‌های علم و فناوری در دهه ۷۰ در اصفهان رخ داد و شهرک علمی و تحقیقاتی در این زمینه پیشتاز و سرآمد است.

وی تصریح کرد: سوابق خوب شهرک، استمرار بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان، صادرات مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان و گردش بالای مالی این شرکت‌ها موجب شد نگاه ویژه‌ای به شهرک علمی و تحقیقاتی در دنیا شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: سی و پنجمین کنفرانس جهانی IASP در اصفهان برگزار می شود و در دوره قبلی این کنفرانس که در مسکو برگزار شد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مجمع عمومی رأی بالایی برای میزبانی از سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری کسب کرد.

ابطحی گفت: در این دوره ۱۵۰ مهمان خارجی از ۵۰ کشور دنیا از جمله رؤسای مختلف پارک‌های علم و فناوری دنیا، سفرای کشورهای مختلف، مدیران پارک‌های علم و فناوری، متخصصان و تئوریسین‌های پارک‌های علم و فناوری حضور دارند و مذاکرات دو جانبه وسیعی صورت خواهد گرفت که نوید شرایط بهتر برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شناخته شدن در عرصه علم و فناوری را می‌دهد.

ابطحی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای ایران در زمینه بهره بروری از پارک‌های فناوری، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان، مبتنی بر نیروی جوان خلاق است و بزرگترین سرمایه ایران نیروی جوان خلاق است که باید به توسعه پارک‌ها، امید به آینده، حمایت از این نیروها و افزایش بودجه پارک‌ها توجه کرد. توجه پارک‌های علم و فناوری به روابط بین‌الملل بسیار ضروری است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پارک‌های علم و فناوری در کشور و اصفهان فراهم است؟ اظهار کرد: این مهم نیازمند حمایت ویژه دولت و توجه بخش خصوصی است البته زیرساخت‌ها تا حدی آماده است و به نظر می‌رسد زمینه سرمایه‌گذاری وسیع دولتی و خصوصی وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد هفت هزار شغل مستقیم توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اضافه کرد: اشتغال دانش‌آموختگان موضوع بسیار مهمی است. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دانش‌آموخته دکترا به صورت نیمه‌وقت و تمام‌وقت در شرکت‌های مختلف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار هستند. سرمایه‌گذاری برای اشتغال در حوزه دانش بهترین سرمایه‌گذاری است.

ابطحی اظهار کرد: توسعه کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر تقاضای مؤثر در کشور است. رشد این شرکت‌ها مشروط به حرکت تقاضا به سمت تولیدات داخل است. تحریم‌ها فرصتی ایجاد می‌کند که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند ظرفیت خود را در کشور به نمایش گذارند و صنعت از این ظرفیت استفاده کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار