لباس مشکی

در هر شهر روضه ها و مراسم عزاداری امام حسین (ع) با آداب خودش برگزار میشود ولی لباس مشکی محرم جزء لاینفک این مراسمات و عزاداری هاست .

سایت دلبرانه: در هر شهر روضه ها و مراسم عزاداری امام حسین (ع) با آداب خودش برگزار میشود ولی لباس مشکی محرم جزء لاینفک این مراسمات و عزاداری هاست . برخی دوست دارند در مراسمات بزرگ در مکان های عمومی مثل هیات هایی که در مساجد و حسینه ها هستند شرکت کنند که در این صورت نیاز به مانتو و شال و روسری مشکی و اگر چادری باشید یا بخواهید در دهه محرم چادر سر کنید ، چادر مشکی دارید .

اما برخی روضه های زنانه در منازل و به صورت کاملا زنانه برگزار میشود که در این صورت میتوان لباس های سنگین ولی آزاد زنانه مثل تونیک مشکی ، بلیز یا شومیز مشکی پوشید . بخصوص برای میزبان که مشغول پذیرایی است شاید پوشیدن یک لباس راحت تر و خنک تر کمی بهتر است به شرطی که شان مجلس رعایت شود و مجلس در حد یک نمایش عزا تنزل نکند و یا تبدیل به یک مجلس برای نمایش لباس های مشکی مد روز نشود.

چرا که همه ما چه مذهبی چه غیر مذهبی و چه حتی غیر مسلمان برای عزاداری امام حسین ( ع) احترام زیادی قائلیم و پوشیدن لباس مناسب در این مراسم نشان از احترام و نیت خالصانه ما در برگزاری این مراسمات است. لباس مشکی محرم

از اینجا به بعد مدل لباس هایی را مشاهده میکند که مخصوص مراسم های زنانه داخل خانه است و بیشتر مناسب دختران جوان و میزبان است که مشغول پذیرایی هستند .

حتی اگر بنا به شرایط و عرف لباس آزاد تری مثل تی شرت یا تونیک پوشیدید توصیه میکنم این پوشش همراه یک شال مشکی و بدون آرایش باشد .

کاربرد دیگر این لباس ها پوشیدن در خانه است … چون خیلی از ما سوای مدتی که در روضه ها و هیئات حضور داریم حتی در مدتی که در خانه هستیم هم دوست داریم به احترام عزای امام حسین (علیه سلام ) سیاه پوش باشیم .



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار