سه هزار و 500 شرکت در پارک های علم و فناوری مستقر شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از استقرار سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان کشور در پارک های علم و فناوری خبر داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از استقرار سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان کشور در پارک های علم و فناوری خبر داد.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی دوشنبه شب در حاشیه‌ افتتاح چند طرح دانشگاهی در کاشان به خبرنگاران گفت: 42 هزار فرصت شغلی با راه اندازی پارک های علم و فناوری تا کنون در کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در نتیجه ارتباط دانشگاه ها با مرکزهای رشد در کشور افزود: ایجاد شغل در پارک های علم و فناوری در قالب این شرکت های دانش بنیان بسیار ارزانتر از روش های سنتی می باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت از توسعه پارک های علم و فناوری اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در کنار اجرای برنامه های نوآور و فناور با یک پنجم هزینه مورد نیاز در بخش صنعت، فرصت شغلی ایجاد می کنند.
او در ادامه ساماندهی آموزش عالی را تکلیف قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشد کمی را در رشته های غیر ضرور و غیر قابل توجیه متوقف خواهد کرد اما حضور دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی در سطح بین المللی هم جزئی از این طرح ساماندهی است.
غلامی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واحد‌های موجود را به سمت و سوی ماموریت گرایی در حوزه‌های علمی حمایت می کند که البته برخورداری رشته، واحد و یا مرکزی از توجیه علمی و توسعه‌ ای قابل بررسی است اما به طور عملی توسعه در این وزارتخانه متوقف می باشد.
وی با تاکید بر سنجش توانمندی های دانشگاه ها و مرکزهای علمی در خصوص ماموریت گرایی تشریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه بر لزوم تعریف ماموریت های محلی برای برخی مرکزهای علمی و دانشگاه ها اشاره دارد زیرا این دانشگاه ها با همکاری‌ یکدیگر می توانند نقش موثری در یک منطقه و یا استان ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی و یا بهره برداری از 6 طرح صنعتی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه کاشان به این شهرستان سفر کرد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار