تابش: تعویض مربی یکی از مشکلات سپاهان در سال‌های گذشته بود

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: از تغییر چند مربی در ابتدای هجدهمین دوره لیگ برتر شگفت زده شدم و مربیان به چه صورتی انتخاب شدند که خیلی سریع چند نفر از آن‌ها تعویض شدند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: از تغییر چند مربی در ابتدای هجدهمین دوره لیگ برتر شگفت زده شدم و مربیان به چه صورتی انتخاب شدند که خیلی سریع چند نفر از آن‌ها تعویض شدند.
مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات زیاد سرمربی در فصل جدید اظهار کرد: من از تغییر چند مربی در ابتدای فصل جدید شگفت زده شدم. مربیان به چه صورتی انتخاب شدند که خیلی سریع چند نفر از آن‌ها تعویض شدند. سرمربیان باید حساب شده و با کارشناسی درست انتخاب شوند تا شاهد تعویض زود هنگام کادرفنی نباشیم. همچنین به مربیان باید فرصت داده شود تا بتوانند تیم خود را به خوبی هدایت کنند.
مسئولان باشگاه‌ها باید به مربیان خود استقلال فنی بدهند
او ادامه داد: برخی از مربیان در ابتدای فصل شرایط خوبی ندارند، اما به مرور زمان وضعیتشان بهتر می‌شود. مسئولان باشگاه‌ها باید به مربیان خود استقلال فنی بدهند و امکانات برای موفقیت تیم در حد امکان در اختیار مربیان خود بگذارند. ایرادی که در تعویض مربیان وجود دارد این است که مربی قبلی با سلیقه خودش بازیکنان را انتخاب کرده است و شاید مربی جدید بازیکنان کنونی را نخواهد در آن صورت تیم دچار مشکل می‌شود.
من مخالف تعویض زود هنگام مربی هستم
تابش بیان کرد: البته برخی از تیم‌ها برای ایجاد شوک دست به تغییرات در کادر فنی خود می‌دهند یا کارشان به مخاطره می‌افتد و مجبور به تعویض مربی می‌شوند. به هر حال تیم سپاهان هم تجربه بدی از تغییر مربی داشته است و به نظرم کار درستی نیست و مخالف این مسئله هستم.
تعویض مربی بعد از چند هفته توجیهی ندارد
مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اینکه مدیران نتیجه گرا باعث تغییر مربی می‌شوند، گفت: برخی از مدیران نتیجه گرا هستند، اما آن‌ها باید بدانند که به مربی تیم خود لازم است زمان بدهند تا در لیگ برتر به موفقیت دست یابند. مربی که به تازگی فصل را آغاز کرده است تعویض شود با مربی که ۲ - ۳ سال است که نتیجه نگرفته است مسئله اش جدا است. تعویض مربی جدید بعد از چند هفته توجیهی ندارد و تصمیم درستی از سوی تیم‌ها نیست.
او ادامه داد: تیم‌هایی همانند سپاهان پرطرفدار هستند و اگر نتیجه نگیرند شرایطشان سخت می‌شود بنابراین هواداران باید صبور باشند و به تیم محبوب خود فرصت بدهند تا نتیجه لازم را بگیرد. به طور مثال قلعه نویی فصل گذشته که هدایت ذوب آهن برعهده داشت تیمش وضعیت خوبی در نیم فصل اول نداشت، اما مدیریت این تیم به قلعه نویی زمان داد و نتیجه اش این بود که ذوب آهن در نیم فصل دوم بهترین تیم لقب گرفت.
اقدام ناشایست تیم های حوزه خلیج فارس را در لیگ برتر ایران شاهد هستیم
تابش درباره اینکه شاهد الگو برداری از تیم‌های عربی هستیم و خیلی زود مربیان عوض می‌شوند، گفت: بله متاسفانه اقدام ناشایست تعویض مربیان در تیم‌های فوتبال کشور‌های عربی را در فوتبال کشورمان شاهد هستیم و چند مربی در همان ابتدای فصل برکنار شدند. ما با قلعه نویی قرارداد ۲ ساله بستیم و شاید او خوب باشد و ۴ سال دیگر در خدمت این مربی باشیم. به طور حتم سپاهان سال آینده بهتر از تیم فعلی است چرا که شاهد ثبات مربی و بازیکنان در تیم خود هستیم. البته در فصل جاری هم به دنبال موفقیت در لیگ برتر هستیم و قصد داریم بهترین نتایج را کسب کنیم.
تعویض مربی یکی از مشکلات سپاهان در سال‌های گذشته بود
مدیرعامل باشگاه سپاهان بیان کرد: اگر ما بتوانیم شاکله اصلی خود را حفظ کنیم به طور حتم در لیگ برتر به موفقیت دست می‌یابیم. مشکل ما در سال‌های گذشته این بود که ۸۰ درصد ترکیب تیم بعد از قهرمانی در لیگ برتر تغییر یافت و هر سال شاهد این تعویض‌ها بودیم، اما تیم ذوب آهن کمترین تغییر در بازیکنان خود داشت و نتیجه آن را هم در لیگ برتر مشاهده کردند.
مربیان براساس شایسته سالاری باید انتخاب شوند
او درباره راهکارش برای اینکه تغییرات مربی در لیگ برتر کمتر رخ بدهد، تصریح کرد: در ابتدا باید مربیان براساس شایسته سالاری انتخاب شوند و فرصت لازم به آن‌ها بدهند تا شناخت خوبی از تیم خود بدست آورند. باشگاه‌های ما بهترین مربی هم می‌آورند باید زمان بدهند تا تیمشان نتیجه بگیرد.
تابش در پایان خاطر نشان کرد: ما برای تیم فوتبال خود برنامه ریزی کردیم و سازندگی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و جوانان خوبی در تیم بزرگسال حضور یافتند که در آینده بیشتر درباره آن‌ها خواهید شنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار