محمد کریمی؛ مهندس جدید سپاهان

محمد کریمی حالا دیگر در سپاهان به یک ستاره تبدیل‌شده است. بازیکن 22 ساله‌ای که با چهار پاس گل در شش بازی پیشین سپاهان عنوان بهترین پاسور لیگ را یدک می‌کشید و باور ظهور یک هافبک طراح خوش‌فکر را در فوتبال ایران را تقویت می‌کند.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز: محمد کریمی حالا دیگر در سپاهان به یک ستاره تبدیل‌شده است. بازیکن 22 ساله‌ای که با چهار پاس گل در شش بازی پیشین سپاهان عنوان بهترین پاسور لیگ را یدک می‌کشید و باور ظهور یک هافبک طراح خوش‌فکر را در فوتبال ایران را تقویت می‌کند. کریمی که از فوتبال ساری و در سن 13 سالگی این حرفه را آغاز کرده است خیلی زود پله‌های ترقی را پیمود و از تیم‌های پایه خونه به خونه بابل تا رده بزرگسالان پیش رفت. کریمی فصل پیش برای تیم خونه به خونه بابل در لیگ دسته یک به میدان آمد و در 9 دیداری که برای این تیم بازی کرد تااندازه‌ای درخشان ظاهر شد که تیم‌های لیگ برتری برای جذب او دست‌به‌کار شدند. در این میان بازی استقلال با خونه به خونه در جام حذفی به نقطه عطفی بود در کارنامه بازیگری محمد کریمی. دیداری که درخشش این بازیکن عاملی شد تا کریمی به چشم‌ امیر قلعه‌نویی بنشیند. سرمربی فعلی سپاهان نام کریمی را در فهرستی که باشگاه باید برای جذب آن‌ها اقدام می‌کرد قرارداد و سرانجام این بازیکن بابلی به سپاهان پیوست.
کریمی سال 97 را فوق‌العاده آغاز کرد
در بازی سی و یکم فروردین‌ماه امسال تیم خونه به خونه و شهرداری ماهشهر، از بازیکنی رونمایی شد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد این‌قدر عملکردش خوب باشد. محمد کریمی هافبک جوان و سهیمه زیر ۲۳ سال تیم خونه به خونه مازندران که در این فصل فقط چند بازی آن‌هم به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شده بود، در بازی خونه به خونه مقابل شهرداری ماهشهر از ابتدا به میدان آمد تا از نخستین پدیده اسکوچیچ در بابل، رونمایی شود. محمد کریمی در میانه میدان با ۶ توپ‌گیری موفق شد پس از مهران امیری (با ۷ توپ‌گیری) بهترین عملکرد را در بین سایر بازیکن‌ها داشت. او همچنین موفق شد دو شوت را روانه دروازه شهرداری ماهشهر کند که یکی از آن‌ها توسط مدافعان شهرداری دفع شد و دیگری نیز در چهارچوب بود. هافبک طراح خونه به خونه نقش مهمی نیز در فاز هجومی بابلی‌ها داشت و دو پاس کلیدی در این بازی داشت که همان دو پاس نیز توسط مهاجمان تیم خونه به خونه تبدیل به گل شد. درخشش این بازیکن در بازی با حریفی ماهشهری موجب شد تا محمد کریمی که از پایه‌های همین خونه به خونه رشد کرد، به فوتبال ایران معرفی شود و اگر زندگی ورزشی‌اش به همین منوال ادامه پیدا کند، قطعا یک کریمی دیگر در فوتبال ایران معرفی خواهد شد.
علی کریمی در فصل جاری 418 دقیقه با پیراهن سپاهان به میدان رفته و در همین مدت چهار پاس گل برای همبازیانش فراهم کرده است. او در بازی نخست فصل سپاهان مقابل نفت آبادان نیمکت نشین بود اما از بازی دوم به بازی گرفته شد و مقابل سپیدرود رشت یک پاس گل داد. در بازی با پیکان‌ هم تا دقیقه 85 در میدان بود اما نتوانست فرصت گلزنی برای همبازیانش فراهم کند. در بازی با ذوب‌آهن کریمی 74 دقیقه برای سپاهان بازی کرد و یک پاس گل داد. کریمی در بازی هفته پنجم سپاهان مقابل تراکتورسازی هم 79 دقیقه هنرنمایی کرد و کارش را با یک پاس گل به پایان رساند. در بازی هفته گذشته مقابل پارس جنوبی جم این بازیکن بابلی با یک ضربه کرنر تیمش را از شکست در ورزشگاه تختی جم نجات داد. پاس ارسال هدفمند کریمی از روی نقطه کرنر با ضربه سر استنلی کی روش همراه شد تا سپاهان با اندوخته یک امتیاز از جم به اصفهان بازگردند. همین عملکرد درخشان در شش هفته سپری‌شده از لیگ برتر کافی است تا کریمی عنوان بهترین پاسور لیگ را به خودش اختصاص دهد و به مهره کلیدی قلعه‌نویی در میانه میدان تبدیل شود.
جای خالی محرم با کریمی پر می‌شود
پس از خداحافظی محرم نویدکیا هنوز تیم فوتبال سپاهان باوجود اینکه چند بازیکن خارجی برای تقویت این تیم در پست هافبک بازی‌ساز به اصفهان آمدند، اما هنوز آن‌ها در این پست حیاتی با مشکل مواجه بوده و حتی جذب ولادیمیر کومان مجارستانی هم گره‌گشای طلایی پوشان اصفهانی نشده است. به نظر می‌رسد، مشکل انتقال توپ از خط میانی به خط حمله یکی از مشکلات سپاهان در این فصل باشد. البته بختیار رحمانی در این پست به تیم سپاهان اضافه شد اما او هم در بازی با پارس جنوبی جم تااندازه‌ای ضعیف ظاهر شد که قلعه‌نویی را وادار کرد در همان دقیقه 20 او را از زمین بیرون بکشد و ساسان انصاری را جایگزین بختیار کند. از سوی دیگر بازی‌های مؤثر محمد کریمی در میانه میدان قلعه‌نویی را متقاعد کرده تا به او اعتماد کند و کنترل کلیدی‌ترین نقطه زمین را به کریمی بسپارد. مهندس جدید لیگ برتر محمد کریمی که تاکنون چهار بار با پاس‌های خود هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرارداده در 6 دیدار گذشته رفته‌رفته جای مهدی کیانی که ارسال‌های پشت محوطه جریمه و کرنر را در اختیار داشت گرفته و هر کرنر و ارسال طلایی پوشان بوی موقعیت و گل می‌دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار