شهر به استقبال ماه محرم می‌رود

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم هماهنگی لازم با حدود ۴۰۰ هیئت و درخواست‎کننده‌ برگزاری مراسم عزاداری در مناطق ۱۵ گانه شهر انجام شده و در۶۰۰ نقطه شهر مراسم‌های عزاداری برپا می‌شود.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم هماهنگی لازم با حدود ۴۰۰ هیئت و درخواست‎کننده‌ برگزاری مراسم عزاداری در مناطق ۱۵ گانه شهر انجام شده و در۶۰۰ نقطه شهر مراسم‌های عزاداری برپا می‌شود.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: مدیریت شهری اصفهان همراه و همگام با مردم در آستانه فرارسیدن ماه محرم آماده خدمات رسانی مضاعف به شهروندان است.

وی افزود: هماهنگی برای حمل پسماندهای تر و خشک تولید شده به صورت مستمر در طول شبانه روز، توزیع کیسه و مخزن برای پسماندهای تر و سبد بازیافت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک در محل‌های برگزاری مجالس عزاداری از جمله برنامه‌های شهرداری در ایام ماه محرم است.
رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت پاکبانان در شیفت بعدازظهر جهت استقرار در ایستگاه نذورات برای پاکسازی سریع و نظافت بهتر ادامه داد: در هر منطقه شهرداری اصفهان به صورت میانگین حدود ۱۵ نفر مازاد بر پاکبانانی که بیش از ۲۵۰۰ کارگر در مجموعه شهر فعالیت دارند، بحث های خدماتی را پوشش و حفظ نظافت شهری را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: مجموعه روابط عمومی و ستاد خدمات شهری شهرداری اصفهان امسال «ستاد محرم» را تشکیل داده و برنامه‌ریزی‌های خوبی را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای تسهیل در رفت و آمد مردم و اخذ مجوز انجام داده اند.

ساکتی گفت: پس از برگزاری جلسات هماهنگی، مقرر شد یک نفر نماینده تام الاختیار از روابط عمومی شهرداری و نماینده تام الاختیار از معاونت خدمات شهری در سازمان تبلیغات اسلامی به مدت ۱۵ روز مستقر شوند و برای دهه اول و دوم ماه محرم فرآیند صدور مجوز برگزاری مراسم های عزاداری را در سازمان تبلیغات اسلامی انجام دهند؛ به صورتی که سازمان تبلیغات و نماینده روابط عمومی شهرداری بررسی های لازم را انجام دهد تا پس از تأیید کلانتری منطقه در نهایت مجوز برپایی مجالس عزاداری در محلات شهر صادر شود.

وی با بیان اینکه در این فرآیند معاونت خدمات شهری یک برنامه آموزشی کامل در خصوص مدیریت پسماندها و دستورالعملی برای تمام هیئت‌های مناطق ۱۵ گانه در نظر گرفته است که قبل از ایام ماه محرم اجرا می‌شود، اظهارکرد: در این برنامه سعی شده به اختصار مباحث مربوط به ایمنی، ضوابط زیباسازی و ... به مسئولان هیئت‌ها آموزش داده شود.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: دستورالعمل‌هایی به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ابلاغ شده که بر اساس آن در ایام عزاداری هیئت‌های عزاداری و ایستگاه های صلواتی شناسایی و تمامی موارد کنترل خدماتی در این فرآیند انجام شود تا با نظارت و برنامه‌ریزی بتوانیم محیط شهری را در این ایام همچون سایر ایام سال پاکیزه و پویا نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است امسال قبل از صدور مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جانمایی‌ها به سازمان تبلیغات ارسال ‌شود که در آن ضوابط ایمنی، آتش نشانی، ترافیکی و ضوابط ۲۰ گانه مبلمان شهری در نظر گرفته خواهد شد.

ساکتی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم کمیته نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی متشکل از سازمان تبلیغات، شهرداری، آتش نشانی، پلیس امنیت، پلیس راهور تشکیل می‌شود تا این ایستگاه‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد نکنند و در صورت بروز مشکل تذکرات لازم اعلام و مسایل در اسرع زمان رفع شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار