جشنواره فرهنگی انگور تیران آغاز به کار کرد

اولین جشنواره فرهنگی انگور و نمایشگاه صنایع دستی شهرستان تیران و کرون روز شنبه در مجموعه اداری این شهرستان گشایش یافت.

اولین جشنواره فرهنگی انگور و نمایشگاه صنایع دستی شهرستان تیران و کرون روز شنبه در مجموعه اداری این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این جشنواره و فروشگاه صنایع دستی به مدت سه روز و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، معرفی ظرفیت ها و عرضه انگور و محصولات کشاورزی این منطقه برگزار می شود.
شهردار تیران روز شنبه در حاشیه افتتاحیه جشنواره یاد شده در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های فرهنگی و هنری به همراه نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و انگور و فراورده های آن در قالب این جشنواره اجرا می شود.
پیمان شکرزاده با اشاره به اینکه برنامه های جشنواره تا پیش از فرا رسیدن محرم به پایان می رسد اما در عین حال گفت: نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات باغی و صنایع دستی به مدت 2 ماه برای بازدید علاقه مندان برپا خواهد بود.
وی با بیان اینکه تیران و کرون از ظرفیت های تاریخی و گردشگری بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: جشنواره انگور فرصتی برای معرفی این ظرفیت ها و بسترسازی جهت جذب سرمایه گذار و جذب گردشگر است.
شهردار تیران با بیان اینکه انگور و فراورده های آن از جمله کشمش و شیره در نمایشگاه یاد شده عرضه، تصریح کرد: امسال با جانمایی بازارچه و نمایشگاه محلی عرضه انگور، فروش این میوه در خیابان و بلوارهای اصلی شهر انجام نمی شود.
محصول انگور شهرستان تیران و کرون دارای جایگاه و مرغوبیت خاصی می باشد و سالانه بیش از 12 تُن انگور از باغات این منطقه برداشت و به بازار عرضه می شود.
جشنواره انگور به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر تیران و همکاری دستگاه های اداری برگزار می شود.
شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار