آئین نامه‌های تدوین شده در حوزه پساب نیاز به شفافیت بیشتر دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: عدم شفافیت در آئین نامه و بخش نامه های تدوین شده در حوزه پساب سبب شده، نقش شرکت های آب منطقه ای در مدیریت منابع آب حوزه های تضعیف شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: عدم شفافیت در آئین نامه و بخش نامه های تدوین شده در حوزه پساب سبب شده، نقش شرکت های آب منطقه ای در مدیریت منابع آب حوزه های تضعیف شود.

به گزارش مهر، مسعود میرمحمد صادقی ظهر شنبه در دومین نشست هم اندیشی پساب، فرصت ها و چالش ها اظهار داشت: استان اصفهان قدیمی‌ترین سیستم جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب را در کشور دارد و همین مسئله سبب شده تا مسائل و مشکلات در رابطه با پساب در استان اصفهان زودتر از سایر نقاط کشور خودنمایی کند.

وی با تأکید بر اینکه در این نشست دو روزه به دنبال طرح مشکلات و چالش های پیش رو و ارائه راهکارهای آن از سوی متخصصان امر هستیم، گفت: بخشنامه و آئین نامه های تنظیم شده در حوزه پساب دارای اشکالاتی است که باعث ایجاد رقابت بین دستگاه های مختلف ذینفع در پساب شده و در برخی موارد قابلیت اجرائی نداشته و امید است در این نشست به مباحث به طور کارشناسی پرداخته شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان تصریح کرد: گذاشتن مزایده برای تخصیص پساب در ازای جایگزینی آب خام مصرفی صنایع توجیه پذیر نیست.

وی تاکید کرد: لزوم برگزاری مزایده در مواردی که بحث جایگزینی آب خام مصرفی صنایع با پساب مطرح بوده، باعث شده تا این شرکت از سوی دستگاه های نظارتی و قضائی مورد سوال قرار گرفته و در نتیجه چندین پرونده قضائی در حوزه واگذاری پساب در محاکم قضائی باز شود.

میرمحمدصادقی یکی دیگر از چالش های پیش روی کارگروه های استانی سازگاری با کم آبی را موضوع پساب معرفی کرد و افزود: مصوبات این کارگروه با اسناد بالادستی وزارت نیرو و بخش نامه های مربوطه هم سو نبوده و بعضاً برخلاف آئین نامه های این وزارتخانه است.

وی از تمام دستگاه های قضائی، ارگان های نظارتی و بخش های وزارت نیرو که به نحوی با بحث پساب ارتباط دارند درخواست کرد در راستای حل معضلات و مشکلات تعامل بیشتری با شرکت های آب منطقه ای داشته باشند و گفت: علاوه بر مباحث فنی و حقوقی مرتبط با بحث پساب معضلات اجتماعی و همینطور ادعای برخی حق آبه بران دال بر اولویت کشاورزان در مصرف پساب چالش دیگر پیش روی استان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار