مالکان طعمه دلالان زمین در شهر اصفهان نشوند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب الحاق سه پهنه از حریم منطقه چهارم شهرداری در جلسه امروز شورای شهر گفت : مالکانی که مالکیتی در این پهنه ها دارند باید مراقب بوده تا طعمه رانت خواران و دلالان نشوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب الحاق سه پهنه از حریم منطقه چهارم شهرداری در جلسه امروز شورای شهر گفت : مالکانی که مالکیتی در این پهنه ها دارند باید مراقب بوده تا طعمه رانت خواران و دلالان نشوند.
به گزارش ایرنا، علیرضا نصر اصفهانی روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با تاکید بر ضرورت انجام معاملات اصولی از سوی مردم افزود : شهرداری منطقه چهار در راستای آگاهی مردم در این خصوص به نصب بنر اقدام کند.
وی به رصد نیروهای بازرسی به مسایل داخلی شهرداری ها اشاره و اضافه کرد : متاسفانه دلالی ها و واسطه ها در این نهاد تردد می کنند که باید با آن ها برخورد شود و شهرداران به این مهم هم توجه ویژه کنند.
وی خاطرنشان کرد : افرادی که در مدیریت شهری مسئولیت دارند باید حدود و اختیارات خود را بدانند زیرا آنان نمی تواند هر تصمیم و دستوری را اتخاذ کند.
نصر اصفهانی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم تصریح کرد : مدیریت شهری در خدمت هیات مذهبی و عزاداران حسینی است و نهایت تلاش خود را بکار گیرد تا این آیین به نحو مطلوب در اصفهان انجام شود.
وی ادامه داد : سازمان های مرتبط با سیمای شهری، آتش نشانی ، سازمان اتوبوسرانی ، راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را با هیات مذهبی و شهروندان داشته باشند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد : باید در راستای خرافه زدایی از نهضت حسینی تلاش کرد از این رو انتظار داریم در این ایام حسینی حق الناس و نظافت شهر زیر پا گذاشته نشود، هیات های مذهبی مراقب منازل مسکونی اطراف برگزاری آیین ها بوده و رعایت حال همسایگان را را بکنند.
وی با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در این شهر از دست اندرکاران برپایی این رویداد فرهنگی که با شکوه برگزار شد، قدردانی کرد.

** شعار حمایت از بخش خصوصی در اجرای طرح های شهری محقق شود
فریده روشن عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه گفت: اهمیت و نقش مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای طرح های شهرداری برکسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد : یکی از شعارهای دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان حمایت از بخش خصوصی و پشتیبانی از آن ها بود ولی متاسفانه بروکراسی حاکم بر مدیریت و تنگ نظری ها و جو حاکم بر مدیریت شهری از تحقق این شعار جلوگیری کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تذکر به شهرداری تصریح کرد : برای عبور از چالش های درآمدی شهرداری و رسیدن به درآمد پایدار چاره ای جز اعتماد به سرمایه گذاران نداریم.
وی با اشاره به معوقات کارگران شهرداری اصفهان بیان کرد: کارکنان شهرداری اصفهان گلایه هایی در راستای معوقات پرداخت نشده خود دارند که تاکید شورا به همسان سازی و رعایت عدالت بین آنان است.
روشن در بخش دیگری تصریح کرد : شعار شهر دوستدار کودک می دهیم و با نماینده یونیسف قرار می گذاریم اما به جای ایجاد زیر ساخت ها لازم، دبیرخانه شهر دوستدار کودک را با چالش مواجه می کنیم اما باید به این موضوع توجه داشت که این موضوعی بین المللی است و باید به آن توجه ویژه داشت.
اعضای شورای شهر اصفهان پرداخت معوقات کارگران شهرداری را خواستار شدند.
کوروش محمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: کارکنان اتوبوسرانی هم در ارتباط با مزایای پرداخت نشده خود با مشکلاتی مواجه شدند که درخواست ما رسیدگی و پرداخت هرچه سریع تر حقوق معوقه کارکنان است.
اصغر برشان دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز دلالی و واسطه گری در برخی از شهرداری ها در جریان بوده و استمرار دارد از این رو از شهردار می خواهیم اطلاع رسانی مستمر جهت اطلاع شهروندان از این پدیده شوم داشته و خواستار کنترل و نظارت حراست و بازرسی شهرداری در این خصوص شود.
د چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی پیشنهاد الحاق سه پهنه از حریم منطقه چهار شهرداری به مساحت تقریبی 140 هکتار به محدوده قانونی شهر اصفهان ضمن اعلام نظر کمیسیون‌ های تلفیق و شهرسازی، معماری و عمران در دستور کار جلسه علنی شورا قرار گرفت که با رای هفت موافق، پنج رای مخالف و یک ممتنع به تصویب رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار