کمیته امداد نیازمند حمایت خیرین است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت : این نهاد با توجه به وظیفه ذاتی خود در امداد به نیازمندان، نیازمند هم افزایی ، هماهنگی، همبستگی منابع و امکانات فعالان عرصه خیر و احسان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت : این نهاد با توجه به وظیفه ذاتی خود در امداد به نیازمندان، نیازمند هم افزایی ، هماهنگی، همبستگی منابع و امکانات فعالان عرصه خیر و احسان است.
محمدرضا متین پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، توجه نیکوکاران و افراد خیر در بخش هم افزایی امکانات و منابع را ضرورت انکارناپذیر در عرصه حمایت از نیازمندان برشمرد.
وی افزود : تخصصی شدن و تمرکز مراکز خیریه بر مشکلات عمده نیازمندان مانند درمان، مسکن و اشتغال می‌تواند از گسترش فقر جلوگیری کند و به توانمندی و خودکفایی اقتصادی خانوارهای نیازمند در استان منجر می شود.
وی با بیان این که برای کمک مستمر و پایدار به مددجویان مشارکت گسترده مردم نیکوکار اصفهان ضروری است ، تصریح کرد: در سال‌ های اخیر شیوه‌ های جدید و الکترونیکی برای جذب کمک‌ های مردم توسط این نهاد ایجاد شده‌ است.
متین پور یادآور شد : خیران و مردم نیکوکار اصفهان می ‌توانند با شماره‌گیری تلفن نیکوکاری 0968877 از همه خطوط ارتباطی، شماره‌گیری کد دستوری #031*8877* از تلفن همراه و مراجعه به تارنمای https://isfahan.emdad.ir کمک‌ های خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند.
متین پور در بخش دیگری به جمعیت یکهزار و 201 نفری بیماران سالمند زمین گیر و نیازمند نگهداری زیر پوشش این نهاد اشاره و اضافه کرد : اکنون این افراد علاوه بر خدمات عمومی و مستمری، کمک‌ هزینه ماهیانه نگهداری دریافت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد اصفهان ادامه داد : کمک به تهیه وسایل توان‌ بخشی حرکتی، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تخت طبی و ویلچر از دیگر خدماتی است که توسط این نهاد به سالمندان نیازمند ارایه می ‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان جمیعت بالای 60 سال زیرپوشش این نهاد را در مجموع بیش از 73 هزار نفر اعلام کرد و گفت : این افراد به‌ جز مستمری هیچ منبع درآمد پایدار دیگری ندارند.
وی، سالمندان را از آسیب‌ پذیرترین اقشار جامعه برشمرد و افزود : در جامعه سالمندانی هستند که هیچ مستمری و منبع درآمد پایداری برای دوران بازنشستگی ندارند و بدلیل کاهش توان کار کردن به فقر و نیازمندی کشیده می‌ شوند.
به گفته وی کمیته امداد در قالب طرح شهید رجایی از ابتدای تاسیس تاکنون، رسیدگی به سالمندان نیازمند و بیمار را در برنامه های خود دارد.
متین پور با بیان این که اکنون بیشترین جمعیت سالمندان نیازمند و فاقد درآمد و مستمری در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند ، گفت: این مددجویان از همه خدمات از جمله مستمری ماهیانه، سبد کالا، بیمه پایه و مکمل درمانی و مراقبت‌ های دوره‌ای بهداشتی بهره‌ مند هستند.
وی بیشترین نیاز این مددجویان سالمند را در زمینه بهداشت و درمان دانست و اضافه کرد : تلاش کمیته امداد اصفهان همواره معطوف به ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب و حمایت مؤثر از این نیازمندان در شرایط دشوار بیماری است.
بیش از 96 هزار و 331 خانوار با جمعیت 180 هزار و 369 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار