جزئیات مراسم‌های دهه اول محرم در اصفهان

دنیا همواره صحنه مقابله حق و باطل است و چه خوش گفت امام موسی صدر که دستاورد عزاداری این است که با قصد مبارزه با ستمگر از مجلس خارج شویم و به همین دلیل است که اسلام از محرم و صفر زنده است.

جزئیات مراسم‌های دهه اول محرم در اصفهان

دنیا همواره صحنه مقابله حق و باطل است و چه خوش گفت امام موسی صدر که دستاورد عزاداری این است که با قصد مبارزه با ستمگر از مجلس خارج شویم و به همین دلیل است که اسلام از محرم و صفر زنده است.

به گزارش فارس ، باز هم شهرمان به رنگ محرم در آمد، به رنگ زیبای ثارالله و عطر چای روضه فضای نصف جهان را برداشته است که « ان لقتل الحسین علیه السلام حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا » و دوباره هر گوشه و کنار شهر یادآور غریو «هیهات من الذله» شده است.

شور و شوق مردم شهرم در این روزها دیدنی و ستودنی ست که عاشقانه خیمه‌ها و تکایا را برپا می کنند و غم و غبار روزمرگی و دنیازدگی را با اشک بر امام حسین(ع) از دل می‌زدایند چرا که امام جواد (ع) فرمودند: « فَفِّروا الی الحسین...».

دنیا همواره صحنه مقابله حق و باطل است و چه خوش گفت امام موسی صدر که دستاورد عزاداری این است که با قصد مبارزه با ستمگر از مجلس خارج شویم و به همین دلیل است که اسلام از محرم و صفر زنده است.

در ادامه برنامه و جزئیات هیأت‌های عزاداری شهر اصفهان در دهه اول محرم‌الحرام آمده است:

مجموعه فرهنگی عاشوراییان با شعار « بی تفاوت ها سقوط می کنند» و « نقش بی تفاوت ها در کربلا چه بود؟» به دعوت از حجت‌الاسلام رنجبر پرداخته است، هم چنین قرار است با اجرای سرود و نمایش‌های عاشورایی در دهه اول محرم از ساعت 19 میزبان عزاداران حسینی باشد. محفل رزمندگان اسلام با دعوت از آیت‌الله مهدوی، حجت‌الاسلام رئیسی، حجت‌الاسلام ماندگاری، حجت‌الاسلام آقامیری، حجت‌الاسلام رنجبر و حجت‌الاسلام رفیعی به مدت 12 شب از ساعت 19:30 میزبان عزاداران حسینی است.


مجموعه فرهنگی شهید بهشتی و هیأت انصار الحسین هم امسال با دعوت از دکتر محسنی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی و حجت‌الاسلام نیلی‌پور و با شعار «عشقم ایران است ، ایران حسین بن علی» از 19 الی 29 شهریور ماه از ساعت 19 همراه با محفل انس با قرآن میزبان عزاداران اباعبدالله خواهد بود، این هیئت برای روز تاسوعا حرکت قافله عزاداری و برای روز عاشورا مقتل‌خوانی و عزاداری را نیز با حضور حجت‌السلام نائینی برنامه‌ریزی کرده است.

هیأت فداییان حسین(ع) با دعوت از آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی و حجت‌الاسلام کاظمی با شعار «پرچمت روی زمین هرگز نمی‌ماند حسین» از روز سه‌شنبه به مدت 10 شب از ساعت 20 میعادگاه عاشقان حسینی خواهد بود. هیأت مکتب الحسین(ع) هم به رسم هر سال با مداحی کربلایی حمید علیمی از روز سه شنبه 20 شهریور ماه از ساعت 20 در خیابان میر، روبروی حسینیه کازرونی به اقامه عزا خواهد پرداخت. مجتمع فرهنگی باران امسال با شعار «چه قدر کربلا پیش روست» به مدت 10 شب از روز دوشنبه در انگورستان ملک آمادگی میزبانی عزاداران حسینی را دارد که به رسم هرساله حجت‌الاسلام داستان‌پور سخنران این مراسم است، این مجموعه همچنین برای روز عاشورا مراسم مقتل‌خوانی را در برنامه خود خواهد داشت. مسجدالقدس با دعوت از حجج‌الاسلام فقیهی، امامی‌نژاد و شیخ مجتبی کلباسی به مدت 10 شب از نماز مغرب و عشا میزبانی عزاداران اباعبدالله را خواهد داشت، همچنین این کانون ویژه برنامه هیأت دانش‌آموزی عطر سیب ویژه رده سنی 10 تا 14 سال را از دوم تا چهارم محرم در برنامه خود دارد. موسسه فرهنگی 15 خرداد امسال با شعار « اراده‌ها تاریخ را می‌سازند» و با دعوت از حجت‌الاسلام کشاورز و دکتر رجبی دوانی میعادگاه عاشقان حسینی است. هیأت روضه‌الحسن اصفهان با دعوت از حجت‌الاسلام شیخ مرتضی مهدوی و با نوای کربلایی قاسمعلی محسنی به مدت 10 روز از 20 شهریور ماه از ساعت 16:30 در خیابان مدرس کوچه باغ سهیل، دارالولایه مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین را دارد.

یازده شب گردهمایی نوجوانان و جوانان عمار با شعار «اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا» در هیأت فرهنگی محبان الرضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام طاهری از 19 الی 29 شهریوربعد از نماز مغرب وعشا برگزار می‌شود.

خیمه حضرت ابالفضل(ع) با نوای کربلایی امیر برومند از سه شنبه 20 شهریور و از ساعت 16:45 در خیابان مشتاق دوم، بعد از پل غدیر، ابتدای خیابان مهر- خیمه حضرت ابالفضل میعادگاه عاشقان حسینی خواهد بود.

هیأت سائلان الحسین(ع) با دعوت از حجت‌الاسلام شیخ حسین سعادت‌جو و شیخ عبدالرسول باقری و همچنین با نوای آقایان کاظمی، رحمانی، دانشور و کاظمینی در دهه اول محرم از سه شنبه 20 شهریور از نماز مغرب و عشا در خیابان جی، کوی هفت تیر، بیت الجواد(ع) میزبان عزاداران اباعبدالله است.

هیأت حسین جان علیه السلام با دعوت از حجت‌الاسلام مهدیار در دهه اول محرم از ساعت 20:15 به میزبانی عزاداران حسینی می پردازد.

مجموعه فرهنگی دارالسلام با دعوت ازحجت‌الاسلام کشاورز و استاد امین براتی وهمچنین با نوای حاج حسن سرمست‌زاده از پنجشنبه 30 شهریور ماه از ساعت 20 واقع در خیابان احمدآباد، چهاراه گلزار، مدرسه شهید آوینی میعادگاه عاشقان حسینی است.

هیأت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) با دعوت از آیت‌الله مهدوی، حجت‌الاسلام میردامادی و قدمی به مدت 10 شب بعد از نماز مغرب وعشا میزبان عزاداران اباعبدالله خواهد بود.

مجموعه یادگاران امام(ره) با دعوت از حجت‌الاسلام میرمرشدی طی 12 شب سوگواری اباعبدالله الحسین را در مصلی الغدیر دانشگاه اصفهان از ساعت 8 شب روز دوشنبه خواهد داشت.

محفل انصارالمهدی(ارواحنافداه) از روز سه شنبه 20 شهریور به مدت 10 شب با دعوت از حجت‌الاسلام محسنی، ایزدی، کشاورزی میعادگاه عاشقان حسینی خواهد بود.

هیأت یاوران قائم با شعار «کیست مرا یاری کند» و دعوت از حجت‌الاسلام روح‌الله خلیلی، استاد امین براتی و دکتر سیامک بهارلویی در دهه اول محرم از ساعت 20 میزبانی عزاداران اباعبدالله را دارد، همچنین این هیأت هرشب یک نمایش عاشورایی در برنامه‌های خود خواهد داشت.

هیأت کریمه اهل بیت و هیأت جوانان یوسف زهرا با شعار«قدیمی‌ترین رفیقم حسین» و با سخنرانی حجج‌الاسلام سید عبدالله میرعلایی و شیخ سجاد رمضانی در دهه اول محرم میعادگاه عاشقان حسینی است.

هیأت ائمه اطهار با شعار «منتظران مهدی عاشقان حسین‌اند» و دعوت از حجج‌الاسلام هادی محمودی و حامد بصیرت از دوشنبه به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار