سنگ اندازی بانک ها؛ وام های اشتغال عشایر را منحل کرد

رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان گفت: سخت گیری بانک ها و همکاری نکردن مسئولان باعث شده وام های اشتغال عشایر به متقاضیان پرداخت نشود.

رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان گفت: سخت گیری بانک ها و همکاری نکردن مسئولان باعث شده وام های اشتغال عشایر به متقاضیان پرداخت نشود.
علیرضا فرهادی در گفت وگو با ایمنا ، اظهار کرد: تاکنون از ۴۵ متقاضی وام اشتغال عشایر، ۳۹ نفر به بانک های شهرستان از طرف شورای امور عشایری و کمیته برنامه ریزی اشتغال معرفی شده اند که سنگ اندازی مسئولان بانکی برای آوردن ضامن های کارمند و ردکردن تقاضا باعث شده هیچ کدام از افراد وام دریافت نکنند.
وی با بیان اینکه بانک ها مدت اقساط را یک ساله عنوان می کنند، گفت: سود ۱۰ درصدی و دوضامن کارمند با کسری اقساط، مشکلات پیش روی متقاضیان وام ها بوده و با وجود به کارگیری ترفندهای مختلف برای تغییر در این شرایط، اما هنوز این موضوع بلاتکلیف است و اقدامات فرماندار، نامه نگاری ها و... گره گشا نیست.
رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان افزود: وام های تقاضا شده از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بوده که بانک ها تنها ۲۰۰ میلیون ریال را برای پرداخت تقبل کرده اند، اما قوانین بانکی را بهانه قرارداده و متاسفانه سنگ اندازی ها باعث دلسردی متقاضیان شده است.
فرهادی با اشاره به مشکلات عشایر منطقه، تصریح کرد: متاسفانه این قشر مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته چراکه آنها به عشایر، صرفا به عنوان شعار می نگرند و مصوباتی که در هر جلسه ای روی کاغذ آورده می شود جنبه عملیاتی به خود نمی گیرد و حتی در بحث آبرسانی نیز کرایه ای که از عشایر گرفته شد بیشتر از مبلغ مصوبه بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار