غیر بهداشتی بودن پیتزاهای ارزان قیمت قطعی نیست

استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزان قیمت بودن یک پیتزا صرفا به معنای مضر و نامفید بودن آن نیست.

استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزان قیمت بودن یک پیتزا صرفا به معنای مضر و نامفید بودن آن نیست.
مسعود سامی در گفت‌وگو با ایمنا در مورد قیمت بسیار پایین برخی از فست‌فودهای اصفهان اظهار کرد: قیمت عمده پیتزا مربوط به مواد غذایی استفاده شده در آن مانند سوسیس و کالباس یا پنیر پیتزا است و این قیمت با توجه به کیفیت پایین سوسیس و کالباس کاهش می‌یابد و به شش هزار تومان می‌رسد .
وی با بیان اینکه بیشتر موادی که در سوسیس و کالباس‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود آرد و سویا است و مقدار اندکی گوشت در آنها استفاده می‌شود، افزود: باید حداقل از ۳۰ درصد گوشت در سوسیس و کالباس‌ها استفاده شود اما به دلیل عدم نظارت سازمان‌های مسئول در واقع این اتفاق نمی‌افتد و گاهی شاهد تولید برخی سوسیس و کالباس‌ها هستیم که هیچ‌گونه گوشتی در آنها به کار برده نشده است.
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: ارزان قیمت بودن یک پیتزا صرفاً به معنای مضر و نامفید بودن آن نیست. شاید بتوانیم پیتزاهای ارزان قیمت با کیفیت متوسط پیدا کنیم و غیر بهداشتی بودن پیتزاهای ارزان قیمت قطعی نیست و محتمل است.
وی با بیان اینکه مواردی همچون چربی بالای پنیر پیتزا و ارزش غذایی فوق‌العاده کم این گونه غذاها در دراز مدت منجر به تاثیرات منفی در سلامت بدن انسان خواهد بود، افزود: الزاماً قیمت زیاد یک کالا سبب افزایش کیفیت آن نمی شود، ضمن اینکه که گردش مالی و درآمد فست‌فودهای ارزان قیمت بیش از رستوران‌های لوکس و کاملا بهداشتی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار