نظارت ۴۵ اکیپ بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۴۵ اکیپ بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر بر هیئت های عزاداری در اصفهان نظارت می کنند که این اکیپ ها دو نفره هستند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۴۵ اکیپ بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر بر هیئت های عزاداری در اصفهان نظارت می کنند که این اکیپ ها دو نفره هستند.

حسین صفاری در گفت و گو با مهر با بیان اینکه محرم و صفر سال گذشته به علت بسته بندی و نگهداری بیش از ۴ ساعته غذا برای توزیع سریع بین مردم، مصرف‌کنندگان بدلیل مسمومیت راهی بیمارستان شدند، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در ایام محرم و صفر که هیئت های مذهبی باید در نظر بگیرند این است که هیچ گاه بیشتر از دو ساعت نذورات را نگهداری نکنند و در همان زمان توزیع نذورات را در ظرف قرار داده و بین مردم پخش کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل بی احتیاطی و نگهداری مواد غذایی گرم در ظروف درب بسته به مدت بیش از سه تا چهار ساعت برای توزیع سریع بین مردم، مصرف کنندگان راهی بیمارستان شدند، ادامه داد: همچنان مردم مراقب باشند نذری ها را از هر جایی دریافت نکنند و از محل مشخص بگیرند.

تمایل برخی هیئت های عزاداری به استفاده از ظروف دائم به جای یکبار مصرف

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: از ۱۵ ذی الحجه آموزش هیئت های مذهبی و هیئت امنای مساجد را آغاز و یادآوری کردیم که در نذورات خود نذر سلامتی مردم هم بکنند و از بهترین مواد اولیه و با کیفیت و ظروف سالم برای نذورات خود استفاده کنند.

وی بیان داشت: هیئت های عزاداری، در نحوه پخت و پز و استفاده از نمک و روغن به اندازه کافی دقت لازم را داشته باشند.

صفاری با بیان اینکه مردم با تماس به ۱۹۰ می توانند هرگونه مشکل درحوزه بهداشت را به ما گزارش بدهند، گفت: با توجه به بالا بودن قیمت ظروف پلاستیکی در سالجاری، عده ای خواستار استفاده از ظروف دائم و استکان و فنجان شدند.

نظارت ۴۵ اکیپ بازرسی در ایام محرم و صفر

توصیه ما به این هیئت ها این است که شرایط شست و شوی کاملا بهداشتی و آبکشی را لحاظ کنند اگر چه مصرف آب بالا می رود اما باید تمام مراحل کاملا بهداشتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در ایام محرم و صفر ۴۵ اکیپ بازرسی بر نحوه پخت و پز و توزیع نذورات نظارت می کنند که اکیپ ها دو نفره هستند، اضافه کرد: در هر شهرستان نیز یک تا سه اکیپ بهداشتی نظارت می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار