تصویربرداری از عقاب دریایی دم سفید در یخاب/مشاهده عقاب استپی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با توجه به عدم مشاهده گونه کمیاب و در معرض خطر عقاب دریایی دم سفید، پس از پایش‌های متعدد محیط بانان موفق بهتصویربرداری از این پرنده شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با توجه به عدم مشاهده گونه کمیاب و در معرض خطر عقاب دریایی دم سفید، پس از پایش‌های متعدد محیط بانان موفق بهتصویربرداری از این پرنده شدند.

مصطفی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش یخاب در آران و بیدگل تا سال گذشته به عنوان منطقه شکار ممنوع مطرح بود، اظهار داشت: در سال های اخیر با نظارت ها و گشت های مستمر محیط بانان و دوستداران محیط زیست شهرستان آران و بیدگل، به ویژه انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد، منطقه یخاب از نظر پوشش جانوری و گیاهی، وضعیت بسیار مطلوب‌تری را نسبت به گذشته پیدا کرد.

وی افزود: بر این اساس با توجه به مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست با توجه به احصای ارزش‌های محیط زیستی، وجود گونه‌های گیاهی متنوع و انواع مختلفی از حیات وحش این منطقه از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: در طول هفته گذشته چند مورد مهم مشاهده و تصویربرداری از حیات وحش در این منطقه انجام شده است که از آن جمله مشاهده شاه روباه در این منطقه بود که محیط بانان موفق به تصویربرداری از این حیوان نیز شدند.

مشاهده عقاب دریایی دم سفید و استپی در پناهگاه حیات وحش یخاب

وی اضافه کرد: همچنین در روزهای گذشته محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان موفق شدند از عقاب دریایی دم سفید در پناهگاه حیات وحش یخاب تصویربرداری کنند.

جمشیدیان با بیان اینکه این تصویربرداری برای نخستین بار با کمک جمعی از پژوهشگران محیط زیست امکان پذیری شده است، ابراز داشت: این پرنده جزو گونه‌های کمیاب عقاب در ایران و تحت حفاظت است و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته، گزارش مشاهده در ارتباط با این گونه حفاظت شده بسیار اندک بود، تصویربرداری از آن بسیار حایز اهمیت بود و در دستور کار قرار گرفت.

نام عقاب دریایی دم سفید در فهرست کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر

وی اضافه کرد: به همین دلیل برای مشاهده و تصویربرداری از این عقاب که در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و در کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر قرار دارد پایش‌های مکرر در منطقه تحت پوشش انجام و تصویربرداری از این عقاب انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته همچنین عقاب استپی در پناهگاه حیات وحش یخاب مشاهده شده است، تاکید کرد: یخاب به دلیل هم مرز بودن با پارک ملی کویر می تواند مسیر مهاجرتی مهمی برای گونه های جانوری مختلف باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار