روستای بیده سمیرم شهر شد

روستای بیده مرکز بخش دناکوه از توابع شهرستان سمیرم با موافقت وزیر کشور به شهر ارتقا یافت.

روستای بیده مرکز بخش دناکوه از توابع شهرستان سمیرم با موافقت وزیر کشور به شهر ارتقا یافت.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به ایرنا گفت : وزیر کشور روز گذشته در ابلاغیه ای به محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان موافقت خود را با تبدیل روستای بیده مرکز بخش دناکوه سمیرم به شهر اعلام کرد.اصغر سلیمی افزود: ارتقای این روستا به شهر با توجه به موقعیت آن در بخش دناکوه و پادنای بزرگ سمیرم و همچنین تعدد روستاهای اطراف آن محقق شده است.
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در ابلاغیه وزیر کشور به مهرعلیزاده استاندار اصفهان آمده است : در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای بیده مرکز بخش دناکوه شهرستان سمیرم به شهر موافقت می شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود : اقدامات لازم برابر قانون و مقررات موجود انجام و مراتب اعلام شود.
روستای بیده طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 دارای یکهزار و 618 نفر جمعیت شامل 439 خانوار است که با احتساب جمعیت روستاها و عشایر اطراف آن به حدود هشت هزار جمعیت می رسد.
این روستا تا مرکز شهرستان سمیرم 114 کیلومتر و تا مرکز استان 274 اصفهان کیلومتر فاصله دارد و یکی از نقاط سکونت عشایر بویژه تیره های فارسیمدان و عمله در 6 ماه اول سال است.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار