حریف خطرناک ذوب‌آهن؛ رقیب بی‌نام‌ونشان سپاهان

رقابت‌های جام حذفی از دیروز وارد مرحله یک شانزدهم نهایی شد. در این مرحله تیم‌های لیگ برتری هم به گردونه مسابقات اضافه‌شده‌اند تا رقابت‌های شکل جدی‌تری به خود بگیرد. در این میان دو سرشناس اصفهانی هم از امروز فصل 98-97 جام حذفی را آغاز خواهند کرد. ذوبی‌ها امروز در ورزشگاه فولادشهر از پدیده مشهد پذیرایی می‌کنند و سپاهانی‌ها فردا در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف شهرداری ماهشهر می‌روند. نام تیم‌هایی که مقابل نمایندگان اصفهان قرار خواهند گرفت خود گواه تفاوت‌های بازی این دو تیم است. پدیده مشهد در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و شهرداری ماهشهر قعرنشین لیگ دسته یک!

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز: رقابت‌های جام حذفی از دیروز وارد مرحله یک شانزدهم نهایی شد. در این مرحله تیم‌های لیگ برتری هم به گردونه مسابقات اضافه‌شده‌اند تا رقابت‌های شکل جدی‌تری به خود بگیرد. در این میان دو سرشناس اصفهانی هم از امروز فصل 98-97 جام حذفی را آغاز خواهند کرد. ذوبی‌ها امروز در ورزشگاه فولادشهر از پدیده مشهد پذیرایی می‌کنند و سپاهانی‌ها فردا در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف شهرداری ماهشهر می‌روند. نام تیم‌هایی که مقابل نمایندگان اصفهان قرار خواهند گرفت خود گواه تفاوت‌های بازی این دو تیم است. پدیده مشهد در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و شهرداری ماهشهر قعرنشین لیگ دسته یک!

نبرد تمام تاکتیکی گل‌محمدی با نمازی

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در ورزشگاه فولادشهر میزبان پدیده مشهد است. تیمی که همین چند هفته پیش موفق شد ذوب‌آهن را با نتیجه دو بر یک شکست دهد تا این دیدار جام حذفی برای شاگردان امید نمازی حیثیتی شود. پدیده در فصل جاری لیگ برتر شگفتی‌ساز شده و با پنج پیروزی پشت سر هم صدر جدول را به خود اختصاص داده است. شاگردان یحیی گل محمدی پس‌ازاینکه در هفته نخست مغلوب پرسپولیس شدند از هفته دوم پیروزی‌هایشان را کلید زدند و دیگر هیچ امتیازی را از دست دادند. جالب این‌که تیم سرخ‌پوش مشهدی آخرین سه امتیاز لیگ برتری‌اش را هم در ورزشگاه فولادشهر کسب کرد و امروز باید دوباره با حریفی که چند هفته پیش روبرو شد، مصاف دهد. البته بازی امروز ویژگی‌های متفاوت نسبت به نبرد هشتم شهریورماه این دو تیم دارد. نتیجه پایانی این بازی تیمی را به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌فرستند و تیم دیگر در همان گام نخست باید با این مسابقات خداحافظی کند. براین اساس احتمال این‌که دو تیم با شیوه‌ای احتیاط‌آمیز این دیدار را دنبال کنند، کم نیست. سبزپوشان ذوب‌آهن با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به‌حساب می‌آیند. جالب اینکه ذوب‌آهن دو فصل با یحیی گل‌محمدی سرمربی فعلی پدیده موفق به فتح این جام شد. از سوی دیگر بازی چند هفته پیش این دو تیم کاملا نقاط ضعف و قوت آنها را آشکار کرده و بازی امروز نبرد تمام تاکتیکی مربیان دو تیم خواهد بود.

رویارویی سپاهان با یک حریف قعرنشین

تیم فوتبال سپاهان عصر فردا در ورزشگاه فولادشهر میزبان شهرداری ماهشهر خواهد بود. تیم ماهشهری در حال حاضر به قهر جدول لیگ دسته یک دوخته‌شده و از سه بازی گذشته، سه شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است. این در حالی است که سپاهانی‌ها با امیر قلعه‌نویی بر جایگاه دوم جدول تکیه زده‌اند و یکی از مدعیانی قهرمانی لیگ برتر به‌حساب می‌آیند. با این تفاوت‌های اساسی پیش‌بینی می‌شود طلایی پوشان اصفهانی یک بازی بسیار آسان پیش رو داشته باشند و به‌راحتی حریف ماهشهری را از پیش رو بردارند. سپاهانی‌ها چند فصلی است که در جام حذفی نتیجه لازم را به دست نمی‌آوردند؛ ازجمله فصل پیش در همان گام نخست مغلوب نفت آبادان شدند و از گردونه مسابقات کنار رفتند. زردپوشان اصفهانی فردا پس از یک ماه دوری دوباره به ورزشگاه خانگی خودشان یعنی نقش‌جهان بازمی‌گردند. آنها برابر نفت آبادان و پیکان در نقش‌جهان از حریفان خود میزبانی کرد ولی شرایط نامساعد چمن که در طول بازی بارها کنده می‌شد، سبب شد تا دیدار هفته پنجم خود را که باید از تراکتورسازی پذیرایی می‌کردند، در ورزشگاه فولادشهر برگزار کنند. آخرین مرتبه سپاهانی‌ها در تاریخ 19 مردادماه در نقش‌جهان بازی کردند و حالا پس از استراحت یک‌ماهه چمن این ورزشگاه، طلایی پوشان فردا میزبان شهرداری ماهشهر در جام حذفی می‌شوند. البته بر اساس گفته‌های مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان آن‌ها تمایل داشتند تا نخستین دیدار جام حذفی میهمان باشند اما جون به‌حکم قرعه باید از حریف میزبانی کنند به‌ناچار فردا در ورزشگاه نقش‌جهان به میدان خواهند رفت. در دو دیدار ابتدایی لیگ هجدهم هم مانند سال گذشته چمن ورزشگاه نقش‌جهان اصلا شرایط برگزاری مسابقه را نداشت و حالا باید منتظر ماند و دید در فاصله آخرین حضور سپاهان در این ورزشگاه تا دیدار جام حذفی، اقدامات انجام‌شده برای ترمیم چمن مثمر ثمر بوده یا خیر. به‌طور طبیعی اگر چمن ورزشگاه شرایط مطلوبی داشته باشد امکان بازی بهتری را به شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهد داد. این دیدار همچنین می‌تواند یک بازی تمرینی مناسب برای سپاهان محسوب شود تا با آمادگی بیشتری لیگ را دنبال کنند. آنها هفته آینده باید از فولاد خوزستان در همین ورزشگاه پذیرایی کنند و بازی با حریف ماهشهری می‌تواند پیش‌درآمد خوبی برای پیکار هفته آینده آن‌ها با فولاد باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار