مصرف حداقلی آب در فولادمبارکه نسبت به سایر فولادسازان

مدیرعامل مجتمع فولادمبارکه گفت: مصرف آب در این شرکت به 7/2 لیتر به ازای هر کیلوگرم تولید فولاد رسیده که این رقم حدود یک لیتر کمتر از سایر فولادسازان دنیاست.

مدیرعامل مجتمع فولادمبارکه گفت: مصرف آب در این شرکت به 7/2 لیتر به ازای هر کیلوگرم تولید فولاد رسیده که این رقم حدود یک لیتر کمتر از سایر فولادسازان دنیاست.
بهرام سبحانی افزود: این شرکت از ابتدای سال جاری با محدودیت‌های متعددی ازجمله آب مواجه بود اما با تصفیه و بازچرخانی حداکثری پساب در خطوط تولید توانست علاوه بر این‌که میزان مصرف آب خام شرکت را کاهش دهد؛ تولید پنج‌ماهه سال جاری را نیز با رشد 13 درصدی نسبت به سال قبل و فراتر از اهداف تدوین‌شده محقق کند. او در جلسه کمیته مدیریت فولادمبارکه گفت: امروز رسالت این شرکت در توسعه اقتصادی کشور بیش از هر زمان دیگر مهم است و باید علاوه بر تأمین حداکثری نیاز داخل، با استفاده از فرصت صادرات برای کشور ارزآوری داشته باشیم. سبحانی با اشاره به اهمیت تأمین کالا و خدمات موردنیاز شرکت از داخل کشور، اظهار داشت: باید باقوت بیشتر به بومی‌سازی قطعات و تجهیزات موردنیاز شرکت توجه داشته باشیم و با حمایت هرچه بیشتر از سازندگان داخلی تمامی اقلام موردنیاز را در فهرست بومی‌سازی قرار دهیم.
تلاش برای خودکفایی کامل در فولادمبارکه
مدیرعامل فولادمبارکه در ادامه گفت: به دنبال خودکفایی صددرصدی فولادمبارکه بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه سازندگان قطعات، تولیدکنندگان مواد اولیه و شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت فولاد هستیم. سبحانی با تأکید بر لزوم تمرکز در عبور از شرایط تحریم و بحران اظهار داشت: برخورد مسئولانه و متعهدانه، نوش داروی عبور از تحریم و بحران برای کشور است و هر یک از مسئولان بسته به جایگاه خود باید با در نظر گرفتن وظایفشان، به نحوی مسئولانه عمل کنند تا کشور از این شرایط عبور کند.
وضعیت تولید جلوتر از پیش‌بینی‌ها
او وضعیت تولید در فولادمبارکه مناسب و جلوتر از پیش‌بینی‌ها عنوان کرد و اعلام داشت: با تلاش کارکنان فولادمبارکه، هیچ خللی در تولید شرکت ایجاد نشده و میزان تولید بر اساس برنامه قبلی و فراتر از آن در حال انجام است. مدیرعامل فولادمبارکه افزود: اولویت فولادمبارکه تأمین نیاز داخلی کشور است و در دوران تحریم نیز تمرکز شرکت بر تأمین تجهیزات و خدمات از داخل کشور و ارتقای توان داخلی است. سبحانی متذکر شد: صنعت فولاد کشور تا 85 درصد به خودکفایی رسیده است که با فشار تحریم‌ها 15 درصد باقیمانده نیز بومی‌سازی خواهد شد. مدیرعامل شرکت فولادمبارکه تأکید کرد: به دنبال خودکفایی 100 درصدی فولادمبارکه بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه سازندگان قطعات، تولیدکنندگان مواد اولیه و شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت فولاد هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار