حذف 10 میلیون مراجعه در سازمان ثبت اسناد

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: در سه سال گذشته از آنجایی که سازمان ثبت اسناد به سمت خدمات غیرحضوری رفته است، 10 میلیون مراجعه به این سازمان حذف شده.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: در سه سال گذشته از آنجایی که سازمان ثبت اسناد به سمت خدمات غیرحضوری رفته است، 10 میلیون مراجعه به این سازمان حذف شده.
به گزارش ایسنا، آيین افتتاح ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک مناطق شمال و شرق اصفهان، در محل اداره ثبت واقع در خیابان چهارباغ بالا اصفهان، با حضور معاون قوه قضايیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و روسای واحدهای ثبتی استان برگزار شد.
در این آیین علی بهبهانی- مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک اصفهان، آرشیو الکترونیک پرونده‌های فیزیکی، افزایش امنیت پرونده‌ها، اجرای دقیق مراحل منظم و قانونی در هر مورد، بایگانی‌های ریلی و ایجاد بستر ارتباطی با اداره ثبت اسناد کل کشوری را از دستاوردهای 3ساله این اداره خواند.
وی امکان درخواست‌های سند مالکیت به صورت غیرحضوری که ظرف 3 سال گذشته موجب حذف 10 میلیون مراجعه حضوری به ادارات ثبت سبب شده را یکی دیگر از اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک اصفهان خواند و ادامه داد: این اقدام موجب کاهش بیش از 70 درصدی نارضایتی مردمی شده است.
همچنین احمد خسروی وفا- مدیر کل دادگستری اصفهان، در ادامه این آیین به دو نکته در باب اداره ثبت اسناد و املاک اشاره کرد که یکی کهنگی روند بایگانی‌های ادارات و دیگری، کندی روند رسیدگی به پرونده‌ها بود.
همچنین ناصر موسوی لارگانی-رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان حق‌کشی‌ها و سوءاستفاده از اسناد فیزیکی موجود در این سازمان را از اشکالات سیستم پیشین و کاهش میزان خطا را از مهمترین دستاوردهای ساختار جدید دانست و تاکید کرد این ساختار موجب اعتماد عمومی شده است.
وی ادامه داد: سرعت رسیدگی به پرونده‌ها افزایش یافته. اما باید در گام‌های بعدی کاهش تبعیض در رسیدگی به پرونده‌های شهری و روستایی را در سطح ادارات و بانک‌ها شاهد باشیم. همچنین افزایش آگاهی و آموزش به روستاییان، بخصوص از طریق صداوسیما برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های ممکن در زمینه پرونده‌های ثبتی بسیار لازم به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار