خط 2 متروی اصفهان نیازمند 5 هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیر اجرای طرح خط 2 قطار شهری اصفهان گفت: تکمیل و راه اندازی این خط بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر اجرای طرح خط 2 قطار شهری اصفهان گفت: تکمیل و راه اندازی این خط بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سید محسن واعظی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برآورد اعتبار مورد نیاز برای خط 2 قطار شهری مربوط به زمانی است که نرخ دلار سه هزار و 500 تومان بود، افزود: آن زمان برای راه اندازی این خط پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم اما امروز با افزایش نرخ ارز، اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این خط بیش از رقم برآورد شده پیشین است.
وی با اشاره به کمک دولت برای تامین بودجه خط 2 متروی اصفهان گفت: برای راه اندازی این خط دولت اجازه فروش 500 میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت را به شهرداری اصفهان داده است.
مدیر اجرای طرح خط 2 متروی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر چهار ایستگاه از خط 2 مترو توسط پیمانکاران در حال ساخت و ساز و حفر تونل است.
وی با بیان اینکه حفاری ایستگاه ها از زمان انعقاد قرارداد توسط پیمانکاران آغاز و مقدمات حفاری تونل آماده شده است، ادامه داد: همچنین دستگاه TBM(دستگاه حفر تونل در زیرزمین) توسط پیمانکار خریداری شده است و منتظر ترخیص آن از گمرک هستیم که به نظر می رسد با ترخیص آن تا چند ماه آینده، عملیات حفر تونل خط 2 نیز آغاز شود.
واعظی گفت: بخشی از ایستگاه های خط مزبور حفر شده و ایستگاه دوم واقع در حرم زینبیه(س) حدود 30 درصد پیشرفت داشته است.
وی با بیان اینکه طول خط 2 قطار شهری اصفهان 24 کیلومتر و 750 متر است، افزود: این خط از شهرک امام حسین(ع) در خیابان زینبیه آغاز می شود و از میدان قدس، میدان امام، خیابان فلسطین و آمادگاه، میدان امام حسین(ع) می گذرد و سپس به سمت غرب، خیابان طالقانی و در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می شود.
مدیر اجرای خط 2 متروی اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا در مسیر این خط مشکلات میراثی هم وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: مشکلات میراثی دیدگاه های مختص خود را دارد که سازمان قطار شهری به ایده ها و دیدگاه های سازمان میراث فرهنگی توجه ویژه دارد و با تعامل و همکاری، فعالیت ها را ادامه می دهد.
وی گفت: در قسمت هایی از خط 2 که مباحث میراثی مطرح بود گزارش های لازم به سازمان میراث فرهنگی ارائه می شود و در این راستا با حساسیت خاص حفر تونل و راه اندازی خط 2 مترو را پیش می بریم.
واعظی با بیان اینکه حدود 7 سال برای راه اندازی خط 2 مترو زمان لازم است، اضافه کرد: اما این موضوع بستگی به نوع برخورد با کار دارد، برنامه ریزی برای بهره برداری از این خط به گونه ای صورت گرفته است که اگر با کمک تمام مسئولان صورت پذیرد و تامین منابع مالی در زمان مشخص محقق و آزادسازی ها و مسائل جابه جایی تاسیسات شهری حل شود، راه اندازی خط 2 مترو نیز در زمان مقرر ممکن خواهد بود.
وی با بیان اینکه کار برنامه ریزی خط 2 مترو از ابتدای سال 95 آغاز شد، افزود: با این وجود 2 سال است که از برنامه هفت ساله راه اندازی این خط می گذرد اما آنگونه که برنامه ریزی شده بود، کارها پیش نرفته است.
خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صُفه در جنوب این شهر می‌رسد و در آن ۲۰ ایستگاه وجود دارد.
همچنین خط 2 قطار شهری اصفهان که به خط غربی - شرقی هم مشهور است دارای 23 ایستگاه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار