قلعه‌نویی در نقطه‌جوش

امیر قلعه‌نویی به‌شدت از دست برخی بازیکنان تیم سپاهان عصبانی است. او اعتقاد دارد که این بازیکنان ارزش پیراهنی که بر تن دارند را نمی‌دانند و چون به‌آسانی جذب این باشگاه شده‌اند، هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: امیر قلعه‌نویی به‌شدت از دست برخی بازیکنان تیم سپاهان عصبانی است. او اعتقاد دارد که این بازیکنان ارزش پیراهنی که بر تن دارند را نمی‌دانند و چون به‌آسانی جذب این باشگاه شده‌اند، هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند. او می‌گوید: «ما مثل قبل مشکل نگرشی داریم. فکر می‌کنم که لباس سپاهان برای خیلی از بازیکنان ما بزرگ است و اگر تغییر نگرش ندهیم به مشکل می‌خوریم. خیلی از بازیکنان ما در حد سپاهان نیستند. نگرش مشکل بازیکنان است؛ نمی‌دانند که در چه تیم بزرگی هستند و چه بازیکنان بزرگی در این تیم بوده‌اند. نمی‌دانم چه طوری به این تیم رسیده‌اند؛ فکر می‌کنم که خیلی راحت به این پیراهن رسیده‌اند و قدر نمی‌دانند ولی سپاهان امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند این مسائل را تحمل کند.» قلعه‌نویی در ادامه لحن انتقادهاهایش را تندتر می‌کند و حتی نام چند بازیکنی را به زبان می‌آورد که به‌زعم او مقابل شهرداری ماهشهر بازی ضعیفی ارائه کرده‌اند: «وقتی بازی سه هیچ بود مهرداد محمدی گل نمی‌زند، ایران‌پوریان نمی‌زند؛ این‌ها مشکل ما است که باید حتما برخورد شود. بعضی‌ها را هم ممکن است در اختیار باشگاه بگذارم؛ این روحیات با من سازگار نیست.» این واکنش قلعه‌نویی نشان می‌دهد سرمربی سپاهان شد در آینده‌ای نه‌چندان دور با برخی از ستاره‌های تیمش دچار مشکل شود و آن‌ها را در اختیار باشگاه قرار دهد. در کارنامه مربیگری قلعه‌نویی سابقه برخورد با بازیکنان مغرور دیده می‌شود. او از آن دست مربیانی نیست که به بازیکنان بزرگ باج دهد تا جایگاهش را حفظ کند. قلعه‌نویی این فصل با سپاهان به دنبال فتح یکی از دو جام فوتبال ایران است و در این راه نیاز به بازیکنانی که دارد که موبه‌مو دستوراتش را در زمین پیاده کنند. در بازی با شهرداری ماهشهر شاگردان امیر قلعه‌نویی خیلی زود به سه گل رسیدند و درحالی‌که به نظر می‌رسید این بازی را با نتیجه‌ای پر گل به پایان برسانند اما خیلی زود عطش آن‌ها فروکش کرد تا حریف قعرنشین لیگ دسته یک جرئت یورش به دروازه سپاهان را پیدا کند. تیم ماهشهری در نیمه دوم از بازی پراحتیاط زردپوشان اصفهانی نهایت استفاده را برد و یک ضربه پنالتی هم به دست آورد تا از چهارچوب دفاعی خودش خارج شود. شرایطی که موجب شد امیر قلعه‌نویی حسابی از دست شاگردانش عصبانی شود و در پایان بازی به‌شدت آن‌ها را مورد عتاب قرار دهد.

وقتی تابش صحبت‌های قلعه‌نویی را تعدیل می‌کند

پس‌ازاین‌که امیر قلعه‌نویی شیوه بازی شاگردانش را نکوهش کرد و حتی برخی از آن‌ها را شایسته حضور در تیم طلایی پوش اصفهان نداشت مسعود تابش مدیرعامل باشگاه هم در گفتگویی اعلام کرد که اگر قلعه‌نویی هر بازیکنی را نخواهد باشگاه آماده است در مورد آنها تصمیم‌گیری کند. البته تابش به فاصله کوتاهی پس از مصاحبه دیروز کمی صحبت‌های خودش را تعدیل کرد و گفت: «به‌هرحال قلعه‌نویی هم از تیم خود انتظار دارد و بااینکه بازی را بردیم اما سرمربی تیم توقعات بالاتری از تیم خودش دارد. به نظرم در بازی با شهرداری ماهشهر شروع خوبی داشتیم، اما در نیمه دوم بازیکنان انتظارات را برآورده نکردند و اینکه گفته می‌شود مشکلی بین کادر فنی و بازیکنان به وجود آمده اصلا صحت ندارد. سرمربی حق دارد از تیمش گله کند حتی اگر پیروز میدان باشد به‌هرحال این حق طبیعی هر مربی است و می‌خواهد شرایط تیمش بهتر شود. در روزهای آینده جلسه‌ای را با قلعه‌نویی برگزار می‌کنیم تا در مورد شرایط تیم صحبت کنیم. البته او هنوز نامی از بازیکنان را به ما نداده و اظهارات جمعه‌شب او تنها یک گله بوده است.»

نگرانی منطقی قلعه‌نویی

تیم فوتبال سپاهان پس از پیروزی مقابل شهرداری ماهشهر به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود کرده و در این مرحله باید با سپیدرود رشت روبرو شود. طلایی پوشان اصفهانی اگر موفق به عبور از سد تیم قرمز پوش رشت شوند در مرحله یک‌چهارم نهایی حریفی از لیگ برتر را پیش رو خواهند داشت چراکه برنده بازی نفت آبادان با پارس جنوبی باید با سپاهان پیکار کند. با این شرایط زردپوشان اصفهانی برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها و حتی صعود به بازی نهایی بدون شک باید حریفان لیگ برتری را شکست دهند. احتمالا وضعیت دشوار جدول هم مزید بر علت شده تا قلعه‌نویی نگران آینده تیمش در این رقابت‌ها شود. قلعه‌نویی بهتر از هرکس می‌داند اگر شاگردانش در بازی‌های پیش رو با همین شیوه‌ای که در نیمه دوم مقابل ماهشهر بازی کردند، به کارشان ادامه دهند راه به‌جایی نخواهند برد، بنابراین لازم دیده تا دیر نشده آن‌ها را به خود آورد. همچنین بیست‌وچهار هفته از لیگ باقی‌مانده و سپاهان هنوز به هفته‌های دشوار لیگ نرسیده است تا تحت‌فشار مضاعف قرار گیرد. با این حساب نگرانی قلعه‌نویی از این‌که شاگردانش اسیر غرور نابجا شوند و سپاهان را به زمین بزنند، منطقی به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار