سکه 3 هزار تومان ارزان شد

بازارهای مالی شهر در سومین روز از هفته جاری معاملات خود را در جهت افت شاخص بورس، افزایش قیمت دلار در بازار ارز و افت 3 هزارتومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی به ثبت رساندند.

سکه 3 هزار تومان ارزان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در سومین روز از هفته جاری معاملات خود را در جهت افت شاخص بورس، افزایش قیمت دلار در بازار ارز و افت 3 هزارتومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی به ثبت رساندند.

در این میان مهم‌ترین اخباری که پیرامون بازارهای مالی بود و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت، اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، نرخ تورم 7.1 درصدی برای اردیبهشت‌ماه، افت قیمت طلا در بازار داخلی، وضعیت نابسامان ذوب‌آهن اصفهان نسبت به 20 سال گذشته، رشد قیمت 8 کالای اساسی، سهم 86 درصدی بهره‌وری از رشد اقتصادی در سال 95 و افزایش 8 درصدی تولید نفت خام تا پایان سال از جمله مهم‌ترین اخبار بودند.

*پایان هیجان انتخاباتی

معاملات بازار امروز به‌ دور از جو هیجانی مثبتی که به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست به ثبت رسید.

در این میان معاملات گروه خودرویی در جهت منفی به ثبت رسید و تقاضایی که در ابتدای هفته برای خرید سهام این نمادها شکل‌گرفته بود جای خود را به عرضه‌های کم‌ و بیش در نمادهای خودروساز داد؛ خودرو، خپارس، خزامیا و خاور نمونه‌ای از این نمادهای منفی بودند که کم‌ و بیش افت ارزش سهام خود را تجربه کردند.

در گروه پالایشی نیز معاملات به همین شکل به وقوع پیوست و در اکثر نمادها افت قیمت سهام به ثبت رسید؛ گروه پالایشی و گروه خودرویی در معاملات ابتدایی این هفته خود افزایش ارزش سهام را مشاهده کرده بودند و مورد استقبال فعالان این حوزه از بازارهای مالی قرار گرفته بودند.

معاملات گروه شیمیایی وضعیت متعادل‌تری داشت و در کنار برخی نمادها که با افت ارزش سهام روبرو شدند نمادهایی همچون پترول، شپاکسا و شفارس نیز به چشم خوردند که افزایش قیمت سهام خود را تجربه کردند.

در گروه بانکی نیز سه نماد وخاور، وانصار و حکمت سه نمادی بودند که معاملات خود را در جهت افزایش ارزش سهام به ثبت رساندند، دیگر نمادهای این گروه نیز با افت ارزش سهام خود همراه شدند و کم‌ و بیش در درصدهای منفی مورد معامله قرار گرفتند.

حجم معاملات نیز نسبت به‌ روز گذشته رشد کرد و در بازار امروز بیش از یک میلیارد و 148 میلیون سهم مورد داد و ستد قرار گرفت؛ شاخص بورس نیز با 69 واحد افت به عدد 81 هزار و 124 رسید و همچنان در کانال 81 هزار باقی ماند.

*دلار همچنان محکوم‌ به نزول است

بازار ارز همچنان با افت قیمت ارزهای پر معامله همراه است؛ دلار نمونه‌ای از این ارزها است که از ابتدای هفته جاری روند نزولی به خود گرفته است؛ در معاملات پایانی دلار اندکی رشد قیمتی مشاهده شد که در نهایت بهای آن را به 3 هزار و 736 تومان رساند.

یورو و پوند انگلیس نیز در معاملات ابتدایی خود گارد نزولی گرفته بودند و با افت ارزش همراه شدند، در ادامه از شدت این افت کاسته شد و هر یورو در قیمت 4 هزار و 225 معاملات این روز خود را پایان داد؛ پوند انگلیس نیز در قیمت 4 هزار و 873 تومان آرام گرفت.

*سکه 3 هزار تومان ارزان شد

بازار سکه نیز تحت تأثیر تحولات جهانی با کاهش رونق همراه شده و بر همین اساس بار دیگر قیمت سکه تمام بهار آزادی با 3 هزار تومان افت ارزش به یک‌میلیون و 214 هزار تومان رسید.

نیم‌سکه اما افت بیشتری را تجربه کرد و 4 هزار تومان ارزان‌تر از روز گذشته معامله شد؛ بر اساس داد و ستدهای بازار سکه، قیمت هر عدد نیم‌سکه بهار آزادی به 652 هزار تومان رسید؛ ربع‌سکه نیز با هزار تومان کاهش ارزش، قیمت 370 هزار تومان را برای این روز کاری به ثبت رساند.

در بخش معاملات آتی بازار سکه، ارزش تمام قراردادهای آتی سکه کاهش یافت و به‌ این‌ ترتیب بیشترین کاهش ارزش قراردادهای آتی از آن قرارداد آتی دی‌ماه با طولانی‌ترین سررسید شد.

سکه گرمی نیز در پی معاملات این روز با افت ارزش همراه شد و معاملات این روز آن در قیمت 275 هزار تومان به ثبت رسید.

بر اساس نظر کارشناسان این حوزه، آشفتگی سیاسی حکم‌فرما در آمریکا، دلیل اصلی نوسانات اخیر طلا در بازارهای جهانی بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار