اختصاص سالانه 700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های بهداشت و درمان روستائی

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم سالانه 700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های عمرانی بهداشت و درمان روستائی اختصاص داده می‌شود.

اختصاص سالانه 700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های بهداشت و درمان روستائی


به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از پروژه های بهداشت و درمان گلپایگان اظهارداشت: پیشرفت و توسعه بیمارستان امام حسین(ع) در وزارت کشور قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه سال 92 در بیمارستان‌های کشور 80 هزار تخت بیمارستانی دولتی وجود داشت اما در سه سال اخیر 21 هزار تخت بیمارستانی اضافه شده است، افزود: تا پایان دولت یازدهم 5 هزار و 500 تخت بیمارستانی اضافه می‌شود که 35 درصد بیش از یک سوم ظرفیت بیمارستان‌های کشور است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سال 91 کل اعتبار پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان کشور با توجه به 16هزار خانه بهداشت، 2300مرکز بهداشتی و درمانی روستائی و بیش از 200 مرکز آموزش بهورزی 20 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در سال به بهداشت و درمان اختصاص داشت.

وی افزود: در دولت یازدهم سالانه 700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان روستائی کشور اختصاص داده می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه با توجه به جمعیت 80 میلیون نفری کشور 11 میلیون و نیم در کشور طی یک سال تحت حمایت بیمه سلامت درمانی قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر بیش از 13درصد جمعیت کشور از بیمه روستائی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه سال 94 در حوزه سلامت 104 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: درکشور به ازای هر هزار نفر 48 صدم پزشک متخصص و یک پزشک عمومی است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در بین 22 کشور جهان در رتبه 17 پزشکی قرار داریم، بیان کرد: سلامت اولویت اول دولت تدبیرو امید بود و در همین راستا وزیر بهداشت و درمان در طول مدت چهار سال گذشته 261 سفر استانی و 495 سفر شهرستانی انجام داده است.

وی اذعان کرد: سال 91 و 92 700 هزار نفر ایرانی به دلیل هزینه های کمر شکن درمانی زیر خط فقر قرار گرفتند اما با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های کمر شکن درمانی از دوش مردم برداشته شد.

حریرچی تأکید کرد: باید کمبود پزشک در کشور جبران شود تا جایی که هر ایرانی بتواند در محل سکونت درمان های تخصصی را با کمترین هزینه انجام دهد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار