افزایش 35 درصدی مسافران BRT در اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه شهرداری گفت: مسافران اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان 35 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه شهرداری گفت: مسافران اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان 35 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس، قدرت‌اله افتخاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع ستاد مهر سال تحصیلی 98-97 با اشاره به اقدامات ستاد مهر اظهار کرد: هزار و 300 دستگاه اتوبوس از ابتدای مهر ماه آماده سرویس‌دهی به شهروندان اصفهانی است که این ناوگان روزانه 650 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

وی با بیان این که در 6 ماهه منتهی به اردیبهشت 97 میزان مسافر ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان یک درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: مسافران اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان 35 درصد افزایش یافته است.

استفاده روزانه 200 هزار اصفهانی از اتوبوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه شهرداری اصفهان از افزایش 200 کیلومتری خطوط اتوبوس در شهر اصفهان خبر داد و گفت: روزانه 200 هزار شهروند اصفهانی از اتوبوس استفاده می‌کنند که خط 71 اتوبوسرانی شهر اصفهان امروز افتتاح می‌شود.

وی با بیان این که ادامه خط اتوبوسرانی «جلوان» منطقه «حصه شمالی» به خط جدید اتوبوسرانی مجهز شده است، خاطرنشان کرد: ادغام، توسعه و اصلاح خطوط اتوبوسرانی در راستای افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی مسافران با حفظ مسائل اقتصادی صورت می‌گیرد.

حذف 70 اتوبوس فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی

افتخاری اذعان داشت: در شرایط سخت اقتصادی و مالی فعلی، با توجه به عدم تخصیص بودجه دولتی برای بلیط اتوبوس و همچنین خرید اتوبوس‌های جدید مقرر شده بود تا 136 دستگاه اتوبوس یورو 4 به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه شود.

وی از بازسازی بیش از 20 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان خبر داد و یادآور شد: در راستای حفظ مسائل زیست‌محیطی و رعایت سیما و منظر شهری، بیش از 70 دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خارج شد.

کاهش 3 دقیقه‌ای سرفاصله ناوگان اتوبوسرانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه شهرداری اصفهان اضافه کرد: متوسط زمان انتظار مسافران اتوبوس در شهر اصفهان از 15 دقیقه به 12 دقیقه کاهش یافته است و اصلاحات خطوط اتوبوسرانی این شهر تا 31 شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که ایستگاه متروی شهرک قدس به یک پایانه اتوبوسرانی تبدیل شده است، تأکید کرد: ایستگاه قطار شهری شهرک قدس با سیستم ریلی ارتباط پیدا کرده است؛ خط اتوبوسرانی بهارستان نیز به ایستگاه قطار شهری متصل خواهد شد و مسافران می‌توانند از پایانه صفه به تمامی نقاط شهر دسترسی پیدا کنند.

نصب تابلوهای زمانبندی خطوط اتوبوس

افتخاری ادامه داد: تابلوهای زمانبندی خطوط برای نخستین بار در نیمی از خطوط اتوبوسرانی نصب خواهد شد؛ لباس فرم متحدالشکل رانندگان ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان برای نخستین بار به سیستم آشکارسازی و ایمنی مجهز شده است.

وی با بیان این که روزانه بیش از 300 سرویس اتوبوس دربستی در شهر اصفهان فعالیت دارد، عنوان داشت: برای نخستین بار فاز اول سیستم مدیریت یک‌پارچه ناوگان اتوبوسرانی و طرح حذف سیستم‌های نظارتی کاغذی و زائد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه شهرداری اصفهان بیان کرد: نقشه راهنمای خطوط و کرایه و سایت اطلاع‌رسانی و خدماتی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در آبان ماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد تا مسافران بتوانند از وضعیت خطوط، تغییر مسیرها، بلیت‌های تخفیف‌دار و... اطلاع پیدا کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار