استقبال از هنر نمایش در اصفهان رو به افزایش است

عضو شورای ارزشیابی هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر تئاتر این خطه جایگاه خود را بین تماشاگران پیدا کرده و استقبال از آثار نمایشی رو به افزایش است.

عضو شورای ارزشیابی هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر تئاتر این خطه جایگاه خود را بین تماشاگران پیدا کرده و استقبال از آثار نمایشی رو به افزایش است.
احمد شاهین فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تئاتر اصفهان نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است و مردم رغبت بیشتری به این هنر پیدا کرده اند.
وی یکی از علل این موضوع را استقبال تماشاگران از تئاتر های اجرا شده در این شهر عنوان کرد و گفت: در گذشته نه چندان دور با این که دیدن نمایش ها رایگان اعلام می شد استقبال خوبی از آن صورت نمی گرفت اما این هنر تماشاگر خود را پیدا کرده و سالن های نمایش استاد فرشچیان، تالار هنر و حوزه هنری برای مخاطبان شناخته شده اند.
شاهین فر اظهار داشت: در چند سال اخیر شورای ارزشیابی تئاتراستان اصفهان عرصه را برای نمایش های تکنیکی و جذاب برای مردم باز کرده و آثار نمایشی که تکنیک مشخصی ندارند و تماشاگر گریز هستند را مجوز نمی دهد یا اگر مجوزی صادرمی شود به شکل محدود و برای نمایش خصوصی است.
این هنرمند تئاتر اصفهان افزود: سعی بر این است که از نمایش های تماشاگر گریز پرهیز کنیم و نمایش هایی نیز که مفهوم و پیام ندارد و برای مردم ابهام برانگیز است نیز مجوز نگیرند.
وی همچنین با بیان اینکه هنرمندان تئاتر نیز کارهای خود را ارتقا داده اند افزود: سبک های مردم پسند اجرا، پیچیده نبودن نمایش ها، قابل فهم بودن برای مخاطب عام، انتقال پیام ها و مفهوم های آموزشی، تربیتی و جذاب از دیگر موضوعاتی است که به این عرصه کمک کرده است.
شاهین فر تصریح کرد: هنرنمایش در اصفهان سابقه طولانی دارد و نیازمند توجه و شناسایی است.
وی افزود: این اقدام ها و برنامه هایی نظیر آن باعث شده تماشاگر تئاتر اصفهان را بهتر بشناسد و به عنوان یک نیاز فرهنگی در سبد فرهنگی خود قرار دهد و از آن بهره ببرد.
شاهین فر افزود: نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار