چرخابی: ذوب‌آهن در دفاع ضعیف است

کارشناس فوتبال اصفهان معتقد است؛ تیم‌های جنوبی برابر تیم‌های اصفهانی سخت‌کوش هستند و قافیه را به راحتی نمی‌بازند.

کارشناس فوتبال اصفهان معتقد است؛ تیم‌های جنوبی برابر تیم‌های اصفهانی سخت‌کوش هستند و قافیه را به راحتی نمی‌بازند.
حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار بعدی ذوب‌آهن در لیگ‌برتر اظهار کرد: ذوب‌آهن برابر پدیده در جام‌حذفی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و شایسته شکست بود. ذوب آهن در دفاع تیمی برخلاف فصول گذشته بسیار ضعیف ظاهر می‌شود و تیم بدون داشتن نیرویی در دفاع فقط به فکر حمله است.
وی ادامه داد: گل اول پدیده برابر ذوب‌آهن به دلیل فاصله بسیار عجیب مدافعین و مهاجمین تیم ذوب‌آهن اتفاق افتاد و سمت راست این تیم بسیار عجیب خالی شد. پدیده تقریباً از یک سوم دفاع خودش حمله را آغاز کرد و به محوطه جریمه ذوب‌آهن رسید. در این صحنه هیچ کدام از بازیکنان ذوب‌آهن لحظه‌ای فشار بر بازیکن صاحب توپ و دیگر بازیکنان تیم حریف وارد نکردند که این موضوع موجب دریافت اولین گل ذوب‌آهن شد. همچنین در گل دوم نیز با ارسالی که از طرف چپ پدیده شد در یک منطقه کور بازیکن پدیده در سمت راست بدون مزاحمت دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.
چرخابی افزود: بنابراین ذوب‌آهن در دفاع انفرادی، دفاع خطی و دفاع تیمی ضعیف است و فاصله خطوط این تیم زیاد است. نکته دیگری که در این تیم دیده می‌شود این است که آقای نمازی خیلی زود قافیه را می‌بازد و در بازی اگر توجه کنید زمانی که تیم ذوب‌آهن گل دریافت می‌کند، دوربین‌های تلویزیونی او را که نشان می‌دهند حالت ترس و وحشت در این مربی دیده می‌شود و با توجه به اینکه همه ما می‌دانیم که نمازی یکی از با دانش‌ترین مربیان حاضر لیگ است، عقیده دارم باید در افکار مدیریتی خود نیز تجدید نظر کند.
وی گفت: اما این تیم باید بداند جام حذفی برای او تمام شده است و برای کسب سهمیه آسیایی باید تمامی بازی‌های لیگ برای این تیم حکم فینال را داشته باشد. آن‌ها شنبه در گرمای خوزستان و برابر استقلال خوزستان بازی خواهند کرد که برای بقا در لیگ آن‌ها نیز بازی‌هایشان حکم فینال دارد. اما اعتقاد دارم با توجه به دانش نمازی و بازیکنان خوب این تیم برگشت ذوب‌آهن به لیگ راحت است.
سپاهان و ترفندهای امیر قلعه نویی
کارشناس فوتبال اصفهان همچنین درباره بازی آینده سپاهان در لیگ گفت: یکی از بزرگترین محاسن قلعه‌نویی هنگام پیروزی است که سعی دارد بازیکنانش مغرور نشوند و همیشه هنگام پیروزی تیمش، درباره بازیکنان ابراز نارضایتی می‌کند. به عنوان کارشناس و کسی که بی طرف است باید اعلام کنم سپاهان برابر شهرداری ماهشهر به اندازه یک سر سوزن موقعیتی به حریف نداد.
وی ادامه داد: آن‌ها سه گل به ثمر رساندند و موقعیت‌های خطرناک زیادی را نیز خراب کردند. به هر حال سپاهان نباید موقعیت‌هایی با درصد بالا را از دست بدهد. آن‌ها جمعه برابر فولاد بازی خواهند کرد که مانند ابر بهار می‌ماند. یک بار ممکن است بارشی نداشته باشد و بار دیگر ممکن است بارشی سنگین داشته باشد.
چرخابی درباره تیم فولاد گفت: فولاد تیمی مرموز است و باید بدانیم تیم‌های جنوبی برابر تیم‌های اصفهانی سخت کوش هستند و به راحتی قافیه را نمی‌بازند. تیم سپاهان اصلاً با یک تیم فولاد ضعیف بازی نخواهد کرد و بازیکنان این تیم نباید به جدول نگاه کنند.
وی ادامه داد: نکته مثبتی که در بازی سپاهان ماهشهر دیده شد سپاهان و امیر قلعه‌نویی سنت‌شکنی کردند و دو گل ابتدای این تیم از عمق دفاع تیم شهرداری ماهشهر زده شد و روی به ارسال از جناحین نبردند. سپاهان با تنوع در حملات و گلزنی می‌تواند به خطرناک‌ترین تیم لیگ ایران تبدیل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار