روستاییان و عشایر از خدمات بیمه روستاییان بی اطلاع هستند

سرپرست دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: نزدیک به ۷۰ درصد روستاییان و عشایر استان اصفهان از خدمات بیمه روستاییان بی خبر و بی بهره هستند.

سرپرست دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: نزدیک به ۷۰ درصد روستاییان و عشایر استان اصفهان از خدمات بیمه روستاییان بی خبر و بی بهره هستند
به گزارش ایمنا، عماد استکی در جلسه کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان که به میزبانی تیران و کرون برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش این صندوق بیمه در استان اصفهان ۷۱ هزار بیمه شده است که این ۲۷ درصد از جمعیت هدف استان اصفهان هستند.
وی افزود: نزدیک به ۷۰ درصد روستاییان و عشایر استان اصفهان از خدمات بیمه روستاییان بی خبر و بی بهره هستند و نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آنها است تا اینکه افراد از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
سرپرست دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه خدمات این صندوق بیمه مشمول خانوارهای روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش سایر صندوق بیمه های کشور باشند قادر به استفاده از خدمات این صندوق نیستند، اما می توانند سوابق خود را به این صندوق انتقال دهند.
وی ادامه داد: خدمات بیمه روستاییان و عشایر در راستای خدمت به مردم روستایی، عشایر و محرومیت زدایی است و هزینه های بیمه این طرح بسیار اندک و فرصت خوبی برای حمایت از این جمعیت جامعه است.
استکی با بیان اینکه سقف پرداخت بیمه در این صندوق ۱۵ سال است، تصریح کرد: بازنشستگی پیش از موعد بر اساس قانون امکان پذیر است و در سال جاری افراد دارای سابقه ۱۱ سال بیمه و سن ۶۹ سال می توانند درخواست بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند.
وی یادآورشد: افراد متقاضی بازنشستگی پیش از موعد یک سوم مستمری را دریافت می کنند و برای دریافت کامل مستمری باید ۱۵ سال بیمه پرداخت شود.
سرپرست دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان با اشاره به صدور حکم بیش از ۴۶۰۰ بازنشسته این صندوق خاطرنشان کرد: بر اساس تقاضای بیمه شدگان دو هزار حکم بازنشستگی پیش از موعد، دو هزار و ۴۰۰ نفر پیش از موعد و بیش از ۲۰۰ نفر از کارافتاده در استان اصفهان صادر شده که به صورت نمادین حکم سه نفر از این افراد داده می شود.
وی با اشاره به فعالیت های این صندوق گفت: این صندوق‌ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سال ۸۴ برای ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر راه اندازی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار