دشت کاشان خنک می‌شود

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به تحليل نقشه‌های هواشناسي، دشت کاشان شاهد جوی ناپایدار طی روزهای آینده خواهد بود و در مناطق کوهستانی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به تحليل نقشه‌های هواشناسي، دشت کاشان شاهد جوی ناپایدار طی روزهای آینده خواهد بود و در مناطق کوهستانی بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دمای هوای دشت کاشان طی یک هفته آینده با پنج درجه کاهش به 33 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که در مناطق کوهستانی بین پنج تا هشت درجه کمتر نسبت به مناطق دشت پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در تحلیل نقشه‌های هواشناسی، دشت کاشان تا روز سه‌شنبه آسمانی صاف همراه با وزش گردوغبار محلی خواهد داشت و برای روزهای آخر هفته آسمان نیمه‌ابری همراه با ریزش رگبارهای خفیف دور از انتظار نیست.
رییس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به زمان کشت زعفران، تاکید کرد: کشاورزان باید قبل از آماده‌سازی مزرعه زعفران، نسبت به ضدعفونی کردن پیاز زعفران علیه کنه، طبق دستورالعمل کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی هفته جاری، باغداران نسبت به مبارزه علیه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای به خصوص در مناطق راوند و طاهرآباد در مبارزه با این آفت طبق ردیابی و اطلاعیه پیش‌آگاهی اقدام کنند.
ارغوانی به وزش نسبتا شدید باد در ساعات بعدازظهر و هم‌چنین افت دما و رطوبت محسوس در اواخر هفته اشاره و به گلخانه داران سفارش کرد که نسبت به استحکام سازه و پوشش گلخانه، تنظیم دما و رطوبت از طریق تهویه تمهیدات لازم را انجام دهند.
وی گفت: صاحبان مزارع پسته نیز با توجه به شرایط دما و رطوبت در طول هفته برای کنترل آفت پسیل به صورت آب‌پاشی یا صابون پاشی اقدام کنند و برای جلوگیری از انتقال و یا افزایش بیماری آفلاتوکسین پسته برای برداشت از چادر دورو و برای حمل آن از سبدهای مخصوص استفاده کنند.
رییس اداره هواشناسی کاشان افزود: محلول‌پاشی «فروت ست» بعد از برداشت میوه و تغذیه گلستان‌های گل محمدی با کودهایNPK و هیومیک اسید، از جمله توصیه‌های لازم به کشاورزان است.
وی با اشاره به کاهش دمای شبانه و نزدیک شدن به پایان فصل چرای دام و کاهش علوفه مراتع، گفت: مرتع‌داران مدت وابستگی به مرتع و چرای دام‌ها را کاهش داده و نسبت به علوفه دهی و تغذیه دستی مراتع اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار