علیمحمدی؛ محبوب یا مغضوب قلعه‌نویی

جلال‌الدین علیمحمدی از آن دست هافبک‌هایی است وجودش در هر تیمی ضروری به نظر می‌رسد. بازیکنی باقابلیت بالای حمل توپ، قدرت شوت‌زنی مناسب و حضور مؤثر در نزدیکی‌های دروازه حریفان.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: جلال‌الدین علیمحمدی از آن دست هافبک‌هایی است وجودش در هر تیمی ضروری به نظر می‌رسد. بازیکنی باقابلیت بالای حمل توپ، قدرت شوت‌زنی مناسب و حضور مؤثر در نزدیکی‌های دروازه حریفان.

این بازیکن دو فصل پیش یعنی زمانی که ویسی هدایت تیم زردپوش اصفهانی را بر عهده گرفت به سپاهان پیوست و از آن زمان تاکنون در این تیم توپ می‌زند. علیمحمدی پیش از حضور در سپاهان پیراهن تیم صبای قم را بر تن می‌کرد و با این تیم در فوتبال ایران مطرح شد. علیمحمدی پس از حضور در جمع طلایی پوشان اصفهانی به یکی از ستون‌های تیمش تبدیل شد و همراه بازی‌های باکیفیتی را ارائه می‌کرد. به‌طور مثال فصل پیش او بااینکه در نقش هافبک به میدان می‌رفت با هفت گل پس از ساسان انصاری هشت گله، عنوان دومین برتر گلزن سپاهان را به خودش اختصاص داد. البته درخشش علیمحمدی در ترکیب طلایی پوشان اصفهانی سودی برای آن‌ها نداشت چراکه سپاهان لیگ هفدهم با کسب رتبه چهاردهمی جدول بدترین نتیجه را در تاریخ برگزاری لیگ خلیج‌فارس به دست آورد و حتی تا نزدیکی‌های سقوط به لیگ دست یک هم پیش رفت.

بازگشت مصلحتی

در فصل جاری و با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم سپاهان به نظر می‌رسید که علیمحمدی یکی از اسلحه‌های برنده سپاهان باشد اما شرایط برای این بازیکن خوب پیش نرفت تا جایی که زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر این‌که علیمحمدی قصد جدایی از جمع سپاهانی‌ها را دارد. علی محمدی به این دلیل که فرصت زیادی برای بازی به او نمی‌رسید، درخواست جدایی از باشگاه سپاهان را داده بود. این بازیکن که فصل گذشته به‌واسطه سابقه حضور در رده‌های پایه سپاهان، در برخی دیدارها بازوبند کاپیتانی را هم پس از حسین پاپی و رسول نویدکیا بر بازو می‌بست، امیدوار بود در لیگ هجدهم یکی از نفرات اصلی ترکیب تیم باشد، اما در چهار دیدار ابتدایی طلایی پوشان تعداد دقایق حضور او در زمین از 60 دقیقه تجاوز نکرد. علی محمدی در دیدار برابر صنعت نفت آبادان در دقیقه 51 جایگزین حسین پاپی شد و در دو دیدار بعدی که سپاهان به مصاف سپیدرود و پیکان رفت، فرصت بازی به او نرسید تا فکر جدایی از سپاهان در ذهن او شکل بگیرد. هافبک میانی سپاهان اگرچه در دیدار برابر ذوب‌آهن در دقیقه 69 وارد زمین شد، اما به این دلیل که جایی برای خود در ترکیب اصلی تیم قلعه‌نویی متصور نبود، پس از شهرآورد اصفهان درخواست جدایی داد و امیر قلعه‌نویی هم خیلی زود با درخواست او موافقت کرد و در نشست خبری پیش از دیدار برابر تراکتورسازی خبر از جدایی این بازیکن داد. اما پس از گذشت چند روز ظاهرا باشگاه سپاهان و علیمحمدی به این نتیجه رسیدند که به همکاری دوطرفه‌شان ادامه دهند. پس از این فعل و انفعالات علی محمدی مقابل پارس جنوبی هم توسط قلعه‌نویی مورداستفاده قرار نگرفت اما در دیدار دوستانه مقابل ذوب‌آهن در ترکیب اصلی طلایی پوشان به میدان رفت و به دلیل غیبت مهدی کیانی و حسین پاپی بازوبند را هم به بازو بست تا شاید این اتفاق پایانی باشد بر ماجراهای تلخی که این بازیکن پس از دیدار برابر ذوب‌آهن در هفته چهارم لیگ تجربه کرده بود. با رقم خوردن شرایط جدید به نظر می‌رسید که قلعه‌نویی دربازی‌های جام حذفی و لیگ برتر از علیمحمدی استفاده کند و به او فرصت بازی بیشتری بدهد اما دیدار مقابل شهرداری ماهشهری کاملا خلاف این پیش‌بینی اتفاق افتاد. علی محمدی در این بازی حتی برای گرم کردن هم از سوی قلعه‌نویی فراخوانده نشد تا مشخص شود غیبت یک‌هفته‌ای در تمرینات و درخواستی که این بازیکن داشته، باب میل سرمربی تیم فوتبال سپاهان نبوده است.

شرایط متغیر علیمحمدی

تیم فوتبال سپاهان جمعه هفته جاری در چهارچوب هفته هفتم لیگ برتر باید از فولاد خوزستان پذیرایی کند و این دیدار شاید برای علیمحمدی تعیین‌کننده باشد. اگر قلعه‌نویی به بازیکن مغضوب تیمش فرصتی برای عرض‌اندام بدهد می‌توان امیدوار شد که دربازی‌های دیگر هم فرصت عرض‌اندام به او داده خواهد شد اما چنانچه علیمحمدی حتی برای گرم کردن هم فراخوانده نشود احتمال این‌که دوباره زمزمه‌هایی مبنی برای جدایی این بازیکن شنیده شود، کم نیست. به‌هرحال علیمحمدی از آن دست بازیکنانی است که تحمل نیمکت نشینی را ندارد حتی در تیمی به بزرگی سپاهان. از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی هم اهل باج دادن به ستاره‌ها نیست و اگر تشخیص دهد بازیکنی باید نیمکت نشین شود حتی واسطه‌ها هم نمی‌توانند نظر او را تغییر دهند. شواهد و قرائن هم نشان از آن دارد که در اندیشه‌های تاکتیکی سرمربی سپاهان، علی محمدی چندان جایگاهی ندارد. با این شرایط دو راه بیشتر پیش روی هافبک سپاهان باقی نمی‌ماند؛ این‌که همین وضعیت را حداقل تا نیم‌فصل تحمل کند و پس از آن تصمیم جدی بگیرد و یا دوباره به همان موضع قبلی‌اش یعنی اصرار بر جدایی بازگردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار